Bilde av kamkjedehjul pos på audi femmer

Anbefalte innlegg

Er det noen som har bilde av kjedehjul på kammer til audi femmer som står i riktig posisjon med de

merkene som er stemplet inn i kjede hjula?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

"nullene" skal peke mot hverandre i "vater"..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, synlige 'så vidt' over kanten på toppen. (Har du et hakk feil blir det så langt unna at det ikke er mulig å se feil..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg startet motor og fikk erfare hvordan motoren låter når merkene står feil:(

Jeg trodde merkene hadde noe med tdc og gjøre,men det hadde de ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki? Men når de merkene på kamdrevene flukter, så skal også øvre reimdrev stå i posisjon til merket på toppdekselet, og setter du på reima riktig da så skal nedre reimhjul være i posisjon til merket nede, og svinghjulet på 0 merket.. sant?

men du glemte å sette veiva i posisjon?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når prikken/merke på kamkjededrev står i flukt med ventildekselpakningsflate står IKKE merke på kamhjul korrekt.

Kamkjedehjul og registerhjul står på kiler så der er ikke mulig at begge kan stå på korrekte posisjoner samtidig.(litt vanskelig og forklare)

Motoren maler vertfall fint nå:) DET HADDE DEN VEL IKKE GJORT OM NOEN MERKER HADDE STÅTT ET HAKK FEIL???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når prikken/merke på kamkjededrev står i flukt med ventildekselpakningsflate står IKKE merke på kamhjul korrekt.

Kamkjedehjul og registerhjul står på kiler så der er ikke mulig at begge kan stå på korrekte posisjoner samtidig.(litt vanskelig og forklare)

Motoren maler vertfall fint nå:) DET HADDE DEN VEL IKKE GJORT OM NOEN MERKER HADDE STÅTT ET HAKK FEIL???

HVOR står merket på kamhjulet da ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

HVOR står merket på kamhjulet da ?

Hvis du sitter med motor foran deg og ser på kamhjul så står merket på ca klokken ett.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du sitter med motor foran deg og ser på kamhjul så står merket på ca klokken ett.

Da mener du ytre kamdrev da, ikke indre, som jeg først trodde du mente.. når det ytre drevet står i "tdc" peker "nullene" på baksiden av kamdrev (indre) mot hverandre..

Kamhjul : klø ::P

Mener bestemt at Guillen vet dette, sånn passe presis :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om merkene på de indre drevene er i vater i forhold til kanten på toppen din ( peker rett mot hverandre ), da skal det yttre kamdrevet ditt stå på merket sitt eller en 1/2 tann feil om du har RS2 motor med RS2 vannpumpe.

Hvor mange tenner unna merket på toppen din er kamdrevet ditt ? Kl 13:00 sier meg ikke like mye som antall tenner.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanskelig og forklare med ord:)

Jeg prøver med bilder.

På det første bildet står kjede hjul rett men hvis jeg da setter på registerreimhjul så står ikke

registerreimhjulet på merket sitt i ventildeksel.

På det andre bildet er merker på kjedehjul på linje og hvis jeg da setter på registerreimhjul så står

registerreimhjulet på merket sitt i ventildeksel.

Men da klakker og rasler motor noe helt for J#%%¤¤lig

Kam kopi1.jpg

Kam kopi2.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal jo være som på det øverste bildet, og da skal regreimhjulet stå NESTEN på merket sitt, dvs med ørlite grann håndkraft så står det i riktig posisjon.. var ihvertfall ikke noe tvil når jeg skrudde sammen dette for 2 dager siden.. hadde vært artig å sett bilde av hvor reimhjulet står i forhold til dekselet når kammene er i posisjon på bilde 1..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.