#1 Skrevet Juli 18, 2008 Noen som vet hvorfor jeg ikke klarer å fylle på mer enn 35liter bensin i tanken? Da står det bensin helt opp i påfyllingsrøret og det "siger" ikke unna heller....da var tanken helt tom. 1995-mod. Audi S6 avant. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 18, 2008 Nå er vel tanken 2-delt også på bilen din, dvs at det er en tank på hver side av bilen. Dersom røret mellom de to tankene er tett vil du bare greie å fylle den ene. Det kan vel også skyldes tett lufting/ånding som gjør at luften ikke kommer ut av den andre tanken din. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 18, 2008 Må jeg ned med tanken for å løse problemet eller klarer jeg det uten...tips? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 18, 2008 Nå er vel tanken 2-delt også på bilen din, dvs at det er en tank på hver side av bilen. Dersom røret mellom de to tankene er tett vil du bare greie å fylle den ene. Hvordan kan den gå tett? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 18, 2008 Sikker på at det ikke er måleren din som viser feil?(tom tank ved halv tank?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 18, 2008 Hel tank på disse vel? Men den kan jo ha fått seg en bulk? Eller det som Jan sa.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 18, 2008 Godt mulig det er hel tank, vet det er det på C4 fwd. Burde jo merke rimelig greit på kjørte kilometer om måleren er feil eller om man faktisk har kjørt 70mil på en tank. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 18, 2008 Har kjørt bilen bensintørr(stoppet),fylt på 5liter bensin fra medbrakt kanne, kjørt til bensinstasjon og fylt på til bensinpumpa stoppet.bensinpumpa viser da 30 liter og det står bensin helt opp i påfyllingsrøret.... Tankmåleren min er feil,det vet jeg men det skal vel ikke ha noe med hvor mye jeg klarer å fylle på tanken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 18, 2008 Siden du har avant, er det lett å komme til inspeksjonsluken. Løft opp trekket mellom baksetene og reservehjulet, skru ut 3-4 skruer rundt et svart lokk og da får du tilgang til tanken. Da ser du også om tanken er hel eller delt. Det er jo bare å begynne i en ende og lete etter årsaken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 18, 2008 Det er ikke rør eller noe på C4, det renner naturlig rundt.. Høres igrunn litt merkelig ut at det ikke går - og man klarer ikke å bulke tanken så mye at det blir slik uten at den blir lekk.. Ha opp luken og se hva som er feil, skulle da være rimelig enkelt å se.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...