start problemer (Lurium problem)

Anbefalte innlegg

står med en S4 C4 4,2 og river meg i håret.

bilen starter ikk, det har hvert brann i bilen og jeg har byttet ledningsnett nå. alt skal være i orden, ny matchende motorstyring er satt inn, men....

1.motoren får ikke bensin, har sjekket at pumpen virker, men den starter ikke på tenningen. kun på tjuvkobling. løsnet slangen forran og så at den pumpet drivstoff helt frem også.

2. tror ikke den gir gnist heller (starter ikke på startgass)(gadd ikke sjekke mer, ble lei og dro hjem i stad)

3. oljetrykksmåleren slår rett over i instrumenthuset sitt. frontlysen er ikke helt i rute, høyre virker kun på kjøre lys og venstre kun på langlys.(tydeligvis ikke koblet rett)

4. motoren går som bare det på starteren, men får altså ikke gnist og ikke drivstoff

jeg lurer på hva startsperren eventuelt gjør med bilen min? kutter den tenning og drivstoff? kan det være et annet lurium problem? er coilene følsomme for kortsluttning, kan de være gåene?

alle tips og triks mottas med stor takk, jeg er helt tom for ideer, har prøvd mye rart i lang lang tid nå : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump, ingen med noen gode forslag? har forøvrig hvert GPS tyverisikring på bilen ble nappet ut etter brannen, kan det være bilen tror den er stjålet???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes dette høres litt jordfeil ut.. Er alle tilkoblet? Startsperra skal du vel muligens kunne sjekke at funker med vag-com?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dobbelt sjekket alt av jordledninger, og jeg har mål over batteriet, later ikke til å være noe galt med jordingen. vag com?

skal ikke den kobles på i den rele/sikkringsboksen i motorrommet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

problem "løst" :D

bilen starter og går! har vært nødt til å offre endel ting, som el speil(hadde ikke ledningsnett til å reparere), AC en virker ikke og blåser kun full varmluft på beina(kjipt nå om sommeren) soltaket viker ikke(har ikke nettet til å koble det til) ingen sigarett tenner uttak er koblet til. oljetrykksmåleren slår rett over på maks og litt til så fort tenningen er på, får ikke noen slags olje temperatur, ingen lys i dashbordet, vindus heisknappene bak virker ikke.

soltak, og sigaretttenner utak blir "hotwired"

mulig jeg kan fikse vindus heisene bak også.

noen som har tips til resten?

når det gjelder hvorfor bilen ikke startet er det veeeeeeldig flaut :P det viste seg at jeg ikke hadde koblet til strøm til hjernen :( så fort ledningen tuchet rett pol på strømfordeleren startet motoren med rett V8 brøl :D

all hjelp mottas med takk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.