riper på kompressorhus/skovler Turbo

Anbefalte innlegg

har nettopp fått en turbo fra USA.

 

kjøpte den via en privatperson på ebay.. han hadde 95% "positive" og han selger en god del turboer har jeg sett.. så jeg syntes han virka seriøs

 

vel, den har en liten slakke ut og inn, og det sier "klukk klukk" ganske godt når jeg kjenner på slakken.

 

har hatt av kompressorhuset for å gjenge opp igjen til tappen til N75, og ser det er en god del riper der.. kommer dette av slakken? på annonsen sto det att turboen var i "excellent shape" selv om det ikke er noen garanti såklart.. dette gjelder en vann og oljekjølt K26

 

har omtrent like mye slakk på K24'en min, men der er "klukk" lyden mye svakere, (den bruker null olje)

 

 

er det værre en det høres/ser ut? ble litt skeptisk her nå : klø :

 

SPM_A0001.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er normalt sett ganske mye slakke i gamle KKK turboer, så det trenger du ikke bekymre deg for.

Slakken blir borte når du får oljetrykk inn i turboen.

 

Jeg hadde en gang en K26 som så ut som den hadde fått litt grus inn i seg, 3-4mm hakk i flere av bladene, fungerte utmerket allikevel den : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okei.. jeg kommer til å sette den på uansett, så finner jeg vel fort ut om den bruker olje eller ei :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.