HJELP!!! VR6`n starter ikke

Anbefalte innlegg

VR6`n min starter ikke. Det kommer bensin til fuel railen, men kommer tydeligvis ikke gjennom dysene, siden pluggene er helt tørre. Noen som kan ha peiling på hva det kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VR6`n min starter ikke. Det kommer bensin til fuel railen, men kommer tydeligvis ikke gjennom dysene, siden pluggene er helt tørre. Noen som kan ha peiling på hva det kan være?

sjekk om dysene har strøm

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor sjekker jeg dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dysene skal ha konstant 12 på ene ledningen som går til dysa så lenge tenningen er på....eneste styreenheten gjør når den skal åpne seg er å kjøre signalet til jord. (pull to ground)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. Men har en styreenhet til VR6 ligge, er det noe vits å prøve den? Kan det være den som er gåen?

Eller at det er bensinpumpa som ikke gir bra nok trykk?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan skrive litt mer utfyllende.

I går tidlig da jeg skulle på jobb, var bilen veldig tungstartet. Brukte 2-3 min for å få start. Etter at den startet, gikk den fint ned til jobb. Senere på dagen skulle jeg bort en liten tur, og bilen fjuska på andre giret, men gikk fint igjen til da jeg parkerte den. Da jeg skulle fyren den opp igjen etter jobb, var bilen helt dau. Drar den rundt på starteren, men det vil ikke starte. Sjekker om den får bensin inn til fuel railen, den får det, gnist er det på pluggen, så det er heller ikke den.

Så siden den var slik i går tidlig og den fjuska litt på andre giret, må det ha være noe som har gått litt over tid.

Men hva kan det være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ta et multi meter og mål om det kommer strømm til dysene :). kann være dårlig kontakt i ledningen fra motorstyringen eller noe i denn duren :=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøve det. Takk: )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk plutselig start på vr6`n igjen uten å gjøre noe med den. Men da er det såklart et nytt problem. Etter at jeg lot den stå å gå litt på tomgang, prøvde jeg å ruse den litt, og den gikk forferdelig ujevnt. Lot den fortsette å stå på tomgang for å se om det ble noe bedre, men etter en stund stoppa den. Fikk ikke start igjen, men hører at den tenner.: bh :

Noen som kan ha peiling på hva det her kan komme av?

Evt. er det noen som har en VAG-COM i distriktet, så vi kunne muligens sett hva feilen kan være?

Takker for svar!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noengang byttet bensin filter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar jeg helt feil når jeg spør om bensinfilteret sitter på bensinpumpa?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar jeg helt feil når jeg spør om bensinfilteret sitter på bensinpumpa?

Når du sitter inni bilen, er den rett under høyre baksete. Asså under bilen. Legg deg ned på kne, og ta en titt under der. Sitter i en svart plastholder.

Lykke til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk:)

Har såvidt skikka under bilen nå. Skal være ganske kurant å skifte filter?

Men som jeg sa helt på starten av tråden, så kommer det bensin som bare det ned til fuel railen. Men kan det hende at den får for lite, siden filteret muligens er for tett, at det er det som gjør at den går ujevnt og stopper?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.