dieseltuning boks på 07-A4 1,9 tdi

Anbefalte innlegg

Har noen prøvd slike dieseltuning bokser på Audi? Har en kamerat som har lyst til å teste dette, så tenkte det var noen her som har prøvd og evt kan anbefale noen typer?!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette har vært diskutert opp og i mente, og konkluksjonen er at "tuningbokser" ikke er å anbefale i det hele tatt...grunnen til det er mange.

husk at boksene enkelt lurer styreenheten til å tro at motoren får mindre diesel enn den egentlig gjør, hvor den da gir på med litt ekstra diesel som et "kompenserende tiltak". denne typen trimming har ikke motoren og den komponenter godt av. kan også legge til at dem ofte kan generere feilkoder.

ved skikkelig chipping, enten det dreier seg om flashing eller fysisk bytte av eprom, så vil det fungere på en helt annen måte, da styreboksen har fått et helt annet map som justerer korrekt dieselmengde over hele registeret, korrekt ladetrykk og tenningstidspunkt...

jeg har selv brukt boks på en dieselbil jeg hadde for snart 10 år siden, og jeg kommer aldri til å bruke slikt igjen, ei heller anbefale noen andre å bruke det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

dette har vært diskutert opp og i mente, og konkluksjonen er at "tuningbokser" ikke er å anbefale i det hele tatt...grunnen til det er mange.

husk at boksene enkelt lurer styreenheten til å tro at motoren får mindre diesel enn den egentlig gjør, hvor den da gir på med litt ekstra diesel som et "kompenserende tiltak". denne typen trimming har ikke motoren og den komponenter godt av. kan også legge til at dem ofte kan generere feilkoder.

ved skikkelig chipping, enten det dreier seg om flashing eller fysisk bytte av eprom, så vil det fungere på en helt annen måte, da styreboksen har fått et helt annet map som justerer korrekt dieselmengde over hele registeret, korrekt ladetrykk og tenningstidspunkt...

jeg har selv brukt boks på en dieselbil jeg hadde for snart 10 år siden, og jeg kommer aldri til å bruke slikt igjen, ei heller anbefale noen andre å bruke det.

What he said (bortsett fra at "tenningstidspunkt" blir litt feil ord å bruke om diesel da det er injeksjonstidspunktet som justeres, tenne gjør det av seg selv pga. kompresjonen)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*pirkemodus off*

jeg ordla meg kanskje litt feil, men en kan faktisk bruke ordet tenningstidspunkt på en diesel også....poenget var at jeg gjorde meg forstått, og jeg vet utmerket godt hvordan en dieselmotor fungerer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

*pirkemodus off*

jeg ordla meg kanskje litt feil, men en kan faktisk bruke ordet tenningstidspunkt på en diesel også....poenget var at jeg gjorde meg forstått, og jeg vet utmerket godt hvordan en dieselmotor fungerer

Hehe, vett godt at du har den tekniske know-how Morten :stikke:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.