Dårlige bremser etter bytte, A6 4B

Anbefalte innlegg

Så ved å kjøre abs-pumpa så kan jeg gjøre luftingen alene? : klø :

Den starter og går i ca 10sekunder, du bør være to.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøpte en slik overgang på Bilxtra i dag slik at fikk kjørt trykklyft på beholderen. Problemet nå er at det kommer MASSE luft bak hele tiden. Kjørt igjennom ca. 1L på ene siden og det er fortsatt nesten en konstant strøm av bobler. Dette gjelder på begge sider bak. Foran kommer det ikke noe luft i det hele tatt. Noen som har formening om hva dette kan være? Har fått tips om defekte calipere, men syntes det er litt rart at begge sider bak skulle ta kvelden samtidig : klø :

Som sagt er det vanskelig å feilsøke via forum, men sjekk lasteventilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som sagt er det vanskelig å feilsøke via forum, men sjekk lasteventilen.

Kan ikke se jeg finner noe lastventil? Kikket i familialbumet også, og kan ikke se det står lastventil i bremsekretsen bak.

Det var mye banning og vold for å få inn stemplene bak, så dersom de har tatt kvelden syntes jeg ikke det er noe rart. Har fått tak i en caliper jeg skal prøve på den ene siden for å se om luftboblene blir borte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lastventilen finner du som regel greit ved å følge bremserørene bakover, sjekk evt foran traversen bak. Vil bli ganske overrasket om du ikke har en slik på din :).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lastventilen finner du som regel greit ved å følge bremserørene bakover, sjekk evt foran traversen bak. Vil bli ganske overrasket om du ikke har en slik på din :).

Har sjekket Etka, og bortsett fra et par-tre skjøter er det kun strake rør fra hver side bak og frem til ABS-pumpa, nettopp slik jeg syntes det så ut når jeg tittet under bilen tidligere i dag.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vel, jeg slet med samme symptomer som du har... og det var luft... mye luft. Jeg kjørte sikkert gjennom 5 liter bremsevæske før det ble bra. Luft i ABS enheten har jeg liten tro på så lenge du ikke har aktivisert den under lufting... selv koblet jeg av batteriet under arbeidet med bremser og ABS sensorer.

Jeg brukte samme utstyr som du til å sette trykk på beholderen. I tillegg til MYE bremsevæske hjalp jeg til ved å pumpe svært forsiktig på pedalen under lufting... det ordnet seg til slutt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg regner vel med at det ordner seg ;) Greia er at det kom så mye luft at det til tider var mer luft enn bremsevæske. Og mengden luft som kom (og tiden det tok før jeg fikk kjørt igjennom det jeg hadde av bremsevæske) burde tilsi at rørene burde vært tomme for luft med mindre luften kommer fra et annet sted. Jeg har aldri før luftet bremser på en bil hvor det har kommet så enorme mengder luft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag har jeg kjørt igjennom ca. 6l bremsevæske uten hjelp. Kommer fortsatt MASSE luft og det ser ikke ut til å ta slutt. Det må være en feil et sted, for det kan umulig ha vært så mye luft i rørene. Tok en telefon til Møller, men de hadde ikke noen tro på at hverker hovedsylinder eller calipper var defekt. Men problemet er jo at det ikke minker på luften. Det kommer en jevn strøm av bobler hele tiden og det er en stor andel av det som pumpes igjennom som er luft. Det som er merkelig er at hvis jeg pumper på bremsepedalen noen ganger mens jeg har trykk på så forsvinner boblene en liten stund for så å komme tilbake værre enn noen gang. Nå gir jeg opp driten og setter bilen i garasjen frem til ett eller annet verksted får tid til å se på den. : rolleyes

Edit: Har vært i kontakt med et par verksteder nå, og begge sier at de ville sjekket mastersylinderen. Har gått over alt og det er ingen lekkasjer å spore. Og etter 6L bremsevæske burde det strengt tatt ha blitt bedre, men på den siste literen jeg fylte på kom det bare mer luft.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble resultatet av dette?

Sliter med bremser som ikke biter nok selv. Har byttet alle bremser og luftet, men fortsatt er pedalen hard og dårlig bremseeffekt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

A6 har ikkje lasteventil på røyrene, den har elektronisk bremse ventil har eg fått beskjed om.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble resultatet av dette?

Sliter med bremser som ikke biter nok selv. Har byttet alle bremser og luftet, men fortsatt er pedalen hard og dårlig bremseeffekt.

Etter MANGE timer med lufting ga jeg opp og satte bilen på verksted. De hadde problemer selv, men ble bra til slutt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.