Anbefalte innlegg

har griselyst og få noe mer ut av ng motoren min og da er vel en trimkam det beste alternativet.

men når jeg først skal skru på greiene,burde en lett overhaling av toppen gjøres da? skifte ventiltetninger og slikt.hvor kan jeg skaffe dette billigt? eller bør orginal deler brukes her?

det jeg lurer på angående selve jobben er:

1.med tanke på at jeg ikke skal skifte reg reimen så hvordan kan jeg få låst denne til drevet slik at den ikke hopper over noen tenner.?

2. må den nye kammen monteres nøyaktig som den gamle kammen sto.tenker på lobene.

takker for svar.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har griselyst og få noe mer ut av ng motoren min og da er vel en trimkam det beste alternativet.

men når jeg først skal skru på greiene,burde en lett overhaling av toppen gjøres da? skifte ventiltetninger og slikt.hvor kan jeg skaffe dette billigt? eller bør orginal deler brukes her?

det jeg lurer på angående selve jobben er:

1.med tanke på at jeg ikke skal skifte reg reimen så hvordan kan jeg få låst denne til drevet slik at den ikke hopper over noen tenner.?

2. må den nye kammen monteres nøyaktig som den gamle kammen sto.tenker på lobene.

takker for svar.

Nå husker jeg ikke om det gjelder for 10V som 8V, men det er en kile på kammen som gjør at kamdrevet blir sittende der det skal. Ellers har Bjørn Tore skrevet i et tilsvarende tråd for 1.8 at man kan bruke strips å ta i kamdrevet/reima og "låse" disse.

Ventiltettninger på 10V er jeg ikke sikker på om er like dårlig som på noen 8V, men det KAN jo tas...

Ja, ny kam må inn som den gamle. Dvs, sett motor på alle merker, så har du litt å gå etter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamdrevet på NG-motoren passer som regel ikke på trimkammer til 10v! Litt om dette HER.

Bruk vitontetninger om du skifter ventiltetninger!

Du trenger ikke låse noen drev for å gjøre denne jobben. Alle drev har et merke. Sett motoren i ØD og sjekk før demontering ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kamdrevet på NG-motoren passer som regel ikke på trimkammer til 10v! Litt om dette HER.

Bruk vitontetninger om du skifter ventiltetninger!

Du trenger ikke låse noen drev for å gjøre denne jobben. Alle drev har et merke. Sett motoren i ØD og sjekk før demontering ;)

utrolig god howto tråd om kam bytte. skal ligge inn en bestilling hos velox motor:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

utrolig god howto tråd om kam bytte. skal ligge inn en bestilling hos velox motor:)

Takker. Jeg er en del på bilforumet og sviver også ;) Mener Velox Motor har ferie ut denne uken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.