Anbefalte innlegg

Hei har en s4 1993 modell med 6 trinns kasse.

har en rar lyd i førstegiret mitt.

Høres ut som den er "halveis i revers" og bare ved gass pådrag. ikke når jeg for eksempel bremser på motoren i første gir! kun lyd når jeg såvidt gir noe motstand. en veldig jevn lyd.

er da førstegiret gåent?

bør jeg ungå å bruke det? har vært der helt siden jeg kjøpte bilen og tidligere eier visste ikke hva lyden var.

Var en som sa at førstegiret på disse kassene var litt annerledes og kansje skulle lage denne lyden?

Håper på svar.

-Stian

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

sjekka oljenivå? sånn bare for å utelukke en slik bagatell :)

jeg opplevde ikke akkurat det samme, men noe nærliggende hvor da mangel på olje var synderen...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er kun i førstegiret denne lyden er. ingen av de andre så tror ikke det er lite olje:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Førstegiret på førstegenerasjons 01E 6 trinns har desverre denne svakheten. Ble utbedret på senere modeller med ett bredere førstegir drev. Tror nok du må se for deg en overhaling desverre. Er billigere å få tak i en god brukt en....hvis du får tak i en da. Såg en overhalt på Finn.no fra 95 RS2 til 12000,-

Jeg tok en overhaling på min S2 kasse fra 93 og det kom på 25000,- til slutt hos NBS. Ble lovet først at dette var en såpass vanlig og enkel feil (samme symptom som du) at jeg fikk pris på 15500,- men for hver gang jeg ringte så ble det bare dyrere.

Skal også sies at dei hadde kassa i 7mnd!!!

Johan

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er kun i førstegiret denne lyden er. ingen av de andre så tror ikke det er lite olje:)

jeg hadde kun ulyd i 2. gir...men om det er en svakhet på disse, så er det jo ikke meget sannsynlig (selvom jeg ville sjekka uansett!)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har akkurat samme problem.. på 1gir...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.