Bytte eksosmanifoil 10VT - Ta av toppen for å bytte pinnbolter (studs)?

Anbefalte innlegg

Hei,

forstått det sånn at det er forholdsvis greit å få av eksosmanifoil uten å ta ut toppen, men hvis en skal bytte pinnboltene bør en ta ut toppen for å lettere skru ut pinnboltene uten å knekke dem?(unngå sideveis krefter ved å bruke T-håndtak og ikke bare en tang eller noe i den duren)

Noen som har gjort samme operasjon og har noen anbefalinger å komme med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde en hurtig operasjon når jeg kjøpte min bil. Løsnet innsuget og skrudde av eksosmanifolden, pga av 3 knekte bolter fra tidligere eier. I ettertid har jeg bygget ny motor, og hvis jeg skal gjøre noe om igjen, tar jeg heller av hele toppen. Det er verdt det.....Mere jobb, men syntes det er enklere....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde en hurtig operasjon når jeg kjøpte min bil. Løsnet innsuget og skrudde av eksosmanifolden, pga av 3 knekte bolter fra tidligere eier. I ettertid har jeg bygget ny motor, og hvis jeg skal gjøre noe om igjen, tar jeg heller av hele toppen. Det er verdt det.....Mere jobb, men syntes det er enklere....

Helt egentlig så er det ikke mere jobb om du ser på alt det knotet du får med toppen på. Ta den av og gjør det du skal gjøre. Regreim og "timing" får du til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bytter regreima med det samme da, så er det gjort :)

Flere ting å ta i samme slengen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er som han sier :

Alt av deklser, regreim, evnt. vann pumpe, radiator foran, timing på nytt, nye bolter til toppen, topp pakning, osv....Anbefaler å kjøpe topp pakning fra 034, hvis du ikke har det. De har 4 lagsstålpakning til 10v.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta av toppen!! gjort samme feilen selv!! endte med at jeg sendte inn toppen for å få borret ut 3 knekte pinnebolter!! de pleier å henge sinnsykt godt de der.innsuget fikk jeg av sånn tålig greit med umbraco og forlenger + liten skralle :)

og bytt det som stian sier her også ja:) er kjedelig å måtte gjøre samme jobben om igjen!(har gjort det 2 ganger før)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.