#1 Skrevet Juli 19, 2008 Guten abend. Update: Se inlegg nummer 7... Det var visst ikke så enkelt som man skulle tro.Har også konvertert til god skriftlig bokmål for å gjøre det lettere å forstå hva jeg mener fra inlegg nr 7. Update: Feilen er løst, se inlegg nummer 16... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 19, 2008 Me ska vell ha 10% der trur eg så eg hadde nok prøvd å visa korte mitt ja. Ring t de å hør, skader ikke. En bensinpumpe, kan det være så dyrt å skifte da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 19, 2008 Kremt, pumpa koster 4 av den utrivelige størrelsen. Selve byttet skulle de ha ett sted mellom 1500 og 2000 for. Hadde det ikke vært for at det er så tungvindt å flytte på bilen i den tilstanden den er i så skulle jeg gjort jobben selv, men nå som den først står der - og jeg er pent nødt til å få bilen ferdig asap blir det nok bare å bite i det sure eplet. Men 10% blir jo litt penger når vi prater om summer med "meining i"... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 19, 2008 Ja, hvis du må ha bilen ferdig asap så er nok det en god løsning. Får håpe du får 10%. Ellers må vi jo ned å filleriste de litt. Hehe.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 19, 2008 Hvis du stiller med fille så skal jeg riste jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2008 Bare å pruta i vei det, lov å prøva iallefall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 21, 2008 Stilig... Skulle hente bilen hos møller og de i dag. Ringte nå for 5 minutter siden - og fikk beskjed om at de hadde byttet bensinpumpe og det var ikke feilen... Så nå skulle de feilsøke litt sa de. Hvorpå jeg gav beskjed om at jeg ikke ønsket at det skulle feilsøkes "i vilden sky", og at jeg ville ha en oppdatering på hva som var sjekket og ikke. Har eksplisitt bedt dem sjekke om det er tilførsel av strøm til pumpa (om rele virker - slår inn, dette bør de vel ha gjort når de uansett hadde pumpa tilgjengelig), dersom ikke sjekke at rele får både styrestrøm og hovedstrøm + jord. Jeg har også gitt dem beskjed om å sjekke at styreenheten (ecu) virker / er tilkoblet. Er det noen som kan komme på andre feilkilder? Symptomene er kort og godt at bensinpumpa ikke går / bilen ikke får bensin. Jeg er litt smånervøs for å få en "kjemperegning" på feilsøking. Er jo på en side lettet over at det ikke var bensinpumpa da dette er en forholdsvis dyr reparasjon (4000 i deler + arbeid) men nå aner jeg jo ikke hva totalsummen blir. Og siden jeg ikke er helt grønn på biler så er jeg nå litt skeptisk - virker som om ting går litt hyrten og styrten her i.o.m at de ikke feilsøkte skikkelig før de byttet pumpa... Edit: Skal også sies at jeg ba dem sjekke kontakt med ECU og at relet til bensinpumpa funket før de påbegynte arbeidet med å bytte pumpen. (Jeg er ikke så "sinna" som det ser ut til av ordvalget mitt i inlegg - er litt frustrert, men dette er ikke ment som en "være stygg med møller tråd". Trenger simpeltheten hjelp til hva problemet kan være - og til å unngå en kjemperegning. Skjønner at det er dumt for møller at de må bruke lang tid på bilen min osv, og at dette sikkert ikke er god business for dem - men nå er det en gang blitt slik. Så på forhånd takk for hjelpen til dere som kommer med innspill. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 21, 2008 Så det som er tingen er at du ikke får bensin? Sviver bensinpumpa? Tette slanger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 21, 2008 Thats right Bilen får ikke fuel. Den kinner (starteren drar rundt), men ingen tenning/bensing/action ;p . Jeg mener at jeg sjekket sikringen til pumpa (hvis ikke regner jeg med at møller har gjort dette) så vi går ut i fra at den er inntakt. Jeg holder en knapp på at pumpa ikke får strøm / ikke slår inn. Synes ikke jeg hørte at den svev, og i følge den hyggelige damen i telefonen hos møller, så sa mekanikeren at han heller ikke hørte pumpen gå/svive... Så min favoritt mistenkte er relet (siden jeg ikke hørte det heller klikke/slå inn)... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2008 Ville nok sjekket om pumpa fikk strøm først og fremst og deretter gått igjennom hva som kunne vært gale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2008 det som er så irriterende er jo at det er møller som holder på med dette for meg... Jeg ringte dem en halv time før stengetid i dag pga de ikke hadde ringt meg (dvs de ringte meg, men det var før de fant ut at det ikke var bensinpumpen - og da ble bilen lovet ferdig i dag) og først da fikk jeg beskjed om at det ikke var bensinpumpen og at de var i gang å "feilsøke". Litt av greia med at møller gjør jobben er jo at bilen skulle bli fort ferdig. Hadde jeg hatt god tid med å få bilen på veien så kunne jeg satt meg ned med multimeteret selv... Frustrerende greier dette her... Får håpe de får det ordner seg ryddig og greit. Er ikke gira på en sånn "kunde/forhandler" krangel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 22, 2008 Synes kanskje noen bør prate med møller her nede, Nå som jeg har vært på østlandet en tur i løpet av sommeren og handlet noen deler på møller fikk jeg vite at de hadde 15% på alt der nede:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 22, 2008 Ikke klag på at det er skrevet på dialekt tidliger i tråden da den er flytte fra stavanger delen ut til teknisk etter ønske fra trådstarter 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 22, 2008 Hadde samme problemet på 3`er golfen min i høst. Dro rundt på starteren, men fikk ikke liv i bilen. Bensinpumpa var også stein dau. Gåen pumpe var der mange som mente. Prøvde i første omgang med nytt bensinpumperelè og det var alt som skulle til for og få liv i bilen igjen. Er jo ikke sikkert det er feilen, men er jo lov og håpe da. Lykke til: vinke : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 22, 2008 Pumperele, sikring, el-del i tenningslåsen og på noen biler ( de fleste mned innsprut kanskje? ) trengs signal fra hallgiver e.l om at motoren går rundt for at pumpereleet skal slå inn. Dette fordi pumpa skal stoppe ved en evt. kollisjon om motoren stopper pga kollisjonen. ( Hindre bensinlekasjer ). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 23, 2008 Da er problemet løst, det viste seg å være en detalj møller hadde oversett ved feilsøking og derfor ikke fikk rettet feilen. Fikk hjelp pr mail av Stian Sele (sstunning) og har nå rettet feilen selv. Forøvrig har Møller/fjetland ordnet opp svært proffesjonellt og ryddig, så plusspoeng i margen fra meg for at de ordner opp for seg når ting ikke er som det skal være. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 23, 2008 Da er problemet løst, det viste seg å være en detalj møller hadde oversett ved feilsøking og derfor ikke fikk rettet feilen. Fikk hjelp pr mail av Stian Sele (sstunning) og har nå rettet feilen selv. Forøvrig har Møller/fjetland ordnet opp svært proffesjonellt og ryddig, så plusspoeng i margen fra meg for at de ordner opp for seg når ting ikke er som det skal være. Men det er jo veldig bra, men hva var feilen egentlig? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 23, 2008 Scramblerkortet satt litt løst inne i hjernen. Mekanikeren hadde ikke / eller evt oversett at han ikke fikk konatkt med styrenheten - når han kjørte diagnose (dersom det ble gjort). 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...