#1 Skrevet Juli 19, 2008 Hei, Skal etterhvert investere i nye piggfrie vinterdekk til en TTS (quattro) i dimensjonen 245/40*18. Har selv erfaringer (både og) med Conti Viking og Nokian Hakapelita i noe smalere dimensjoner. Har hørt en del positivt om Yokohama i bredere diomensjon på vinterdekk, men er litt skeptisk....? Er det noen her som kan dele med seg av sine erfaringer? ps: bor i Oslo, og er en sjelden gang på vintertur til fjells.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2008 Yokohama Ice Guard er kongedekk. Bedre piggfrie dekk får du ikke. Men om du får 245/40 i 18" vet jeg ikke? da må du inn på yokohama sida og se i tabellen. Er det ikke litt tidlig å legge om alt i Juli da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2008 Yokohama Ice Guard er kongedekk. Bedre piggfrie dekk får du ikke.Men om du får 245/40 i 18" vet jeg ikke? da må du inn på yokohama sida og se i tabellen. Er det ikke litt tidlig å legge om alt i Juli da? he-he.....litt tidlig ute er jeg nok, så det haster ikke egentlig så veldig. Men bedre føre var....og gode priser er det også nå. Men jeg venter nok noen måneder enda med å legge om ja..... Har fått sjekket at 245/40*18 er å få fra Yokohama i Ice Guard 20, så da regner jeg med at det blir det. Takk for tilbakemelding! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2008 Yokohama Ice Guard er kongedekk. Bedre piggfrie dekk får du ikke.Men om du får 245/40 i 18" vet jeg ikke? da må du inn på yokohama sida og se i tabellen. Er det ikke litt tidlig å legge om alt i Juli da? Kjører med Yokohama IG på min A6 Avant og de finnes i 245/40 18 som jeg vurderte, men valgte heller 225/45 i samme dekk for å få mer framkomlighet uten quattro. Gode støysvake dekk, anbefales! Hør gjerne med Jons dekk og felg, han skaffa mine og gjorde en knalljobb der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2008 Funderte litt på 225/45, men tror jeg går for 245/40 - og håper quattroen gjør susen, selv om det ikke stopper noe raskere: rolleyes Takk for rådet om Jons, men jeg har fått et godt pakketilbud på dekk og felger et annet sted, så jeg går nok for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 27, 2008 Funderte litt på 225/45, men tror jeg går for 245/40 - og håper quattroen gjør susen, selv om det ikke stopper noe raskere: rolleyes Takk for rådet om Jons, men jeg har fått et godt pakketilbud på dekk og felger et annet sted, så jeg går nok for det Ikkeno problem med litt bredde på piggfritt med 4wd OG hvis man husker på å ikke gi full gass ut av hvert kryss fordi det er så gøy og det å stoppe kan man vurdere senere evt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...