Airbag - Dårlig kontakt på utløser

Anbefalte innlegg

har en liten feil på airbagsystemet som gjør at airbaglampa kommer tilbake med hyppige mellomrom. Feilkoden er denne: 01219 (Tatt fra møller sine papirer, har selv engelsk versjon av Vagcom)

Tændsats til sideairbag bagi, førerside-N201

Modstandsværdi for høj

Sporadisk

Ser for meg at det er bare å finne denne kontakten og rense den, evt skifte den ut med kabelsko.

Spørsmålet er: Hvordan kommer jeg til denne kontakten? Ligger kanskje under baksetet, hvordan får jeg ut det? Eller ligger kontakten andre plasser?

Bilen det gjelder er en 1999 A6 Avant

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Husk bare å koble av batteriet før du begynner å fikle med noe som helst, hvis ikke kan du risikere at airbagen smeller.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noe spesielt en må tenke på når man kobler fra batteriet? Er jo veldig greit på (gode) gamle biler, men hvordan er det på disse som er litt nyere? Kommer det noen feilkoder som må slettes eller lignende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

du får ikke noen feilkoder på å ta av batteriet nei...

og ikke bruk kabelsko, men lodd ledningene sammen og bruk krympestrømpe/teip. Holder evig! Kabelsko er egentlig noe dritt i bil...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.