Farge: Knallrød-marsrød-Ferrarirød...

Anbefalte innlegg

Røde biler har gjerne sett heller miserable ut i lakken etter 4-5-8 år, om ikke den har blitt pleiet vell.

 

I det siste har jeg sett flere røde UTROLIG flotte biler: Volvo, Audi og VW, og jeg har tenkt å bestille en rød bil denne gangen.

 

Men, mitt spørsmål er da, er dagens lakkprodukter av en annen kvalitet enn det som ble levert for 8-10 år siden?

Eller må jeg regne med å ha en matthvit rosa kjælegris om 8-10 år..........?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvaliteten på lakk har nok forandret seg med tiden den også, men jeg har større tro på at mattrosa osv kommer av manglende vedlikehold:)

Personlig syns jeg VW sin Tornadorød er en alldeles nydelig farge: ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flere av de gamle, røde bilene har heller ikke klarlakk, hvilket ikke akkurat gjør saken bedre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såvidt jeg ser er de fleste matte røde (rosa) bilene som engang var røde Toyota Carina, Nissan, Kia osv, tror ikke eierne av disse biltypene er spesielt opptatt av bilpleie heller.. det har kanskje noe med saken å gjøre. Hadde en 1980 knallrød Opel Manta da jeg fikk lappen, den polerte jeg 2 ganger i året, og lakken var som ny, er overbevist at min tornadorød holder seg like fint med skikkelig pleie :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvaliteten på lakk har nok forandret seg med tiden den også, men jeg har større tro på at mattrosa osv kommer av manglende vedlikehold:)

Personlig syns jeg VW sin Tornadorød er en alldeles nydelig farge: ja :

 

Hadde en tornadorød Audi 100 typ. 44 for noen år siden. Der var lakken fin selv etter 18år og noe labert vedlikehold. Med litt polering og stell holder fargen seg bra ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den største grunnen er nok at de ikke hadde klarlakk på røde biler før, da blir lakken raskere oksidert.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den største grunnen er nok at de ikke hadde klarlakk på røde biler før, da blir lakken raskere oksidert.

Er det klarlakk på nye biler uansett farge da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

stortsett ja. den gamletypen 1sjikt tettfarve er på tur ut av markede.. så de fleste nye biler er lakkert i 2sjikt. altså base å så klarlakk. så å gjøpe nye røde eller blåe biler i tettfarve vil ikke oksidere å få den hvite "hinna" som gjør bilen matt etter noen år:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har en farge på audien som blir kalla ørkenrød, nokon som har info om kva rødfarge dette er, lakkode etc? Denne er på grensa til orange i dagslys men ser ut som ferrari rød i kveldslys (skumring)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tornadorød er ihvertfall en knallfin rødfarge! Hadde det på en 100 C4, den var så godt som rosa da jeg kjøpte den, men etter maange timer med stell kom den seg...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

foreldrene mine har bestilt caravelle, jeg fikk bestemme fargen; tornadorød

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

polering vår og høst, og ikke parkere i sola(hele tia).. da er lakken like fin år etter år =)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.