#1 Skrevet Juli 20, 2008 Jeg holder på å skal skifte fjærene på S4'n min, og skal derfor ha ned fjærbeinet. Jeg fikk ned den ene siden etter litt om og men. Jeg trenger tips til hvordan jeg skal få løsnet endeleddet. Den sitter så JÆVLIG fast. Har forsøkt å bryte, og slå under på kula, slått på siden av festet til kula. Brukt kjølespray, men ingenting nytter. Jeg har ikke slikt fancy verktøy for å løsne kuler heller. Noen som har noen gode råd? -Anders 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 20, 2008 Bruk ett spett og benn med samtidig som då slår på innfestinga til kula 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 20, 2008 Når jeg byttet på min s4 var det MYE varme og makt som skulle til. Brukte en liten sleggehammer for å få løs endeleddet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 20, 2008 Sleit som faen på min også sist.. Satte brekkjern under styrestaget over armen til endeleddet, om du skjønner.. hang meg på det og slo med liten klubbe/slegge under på kula.. Men vil vel anbefale å bytta kula etter det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 20, 2008 Jeg har brukt et 2 meter langt spett og satt mellom kula og festet på beinet. Rappa til det jeg maktet, men ikke f... om det vil slippe. Jeg slo i filler kula på andre siden, så jeg måtte skifte den, men tenkte jeg skulle bli ferdig med det idag. Ser ut som om jeg bare må vente til i morra og handle ny kule og gå drastisk til verks med sleggehammer og makt... Er en på forumet her som har "alt går med vold og vaselin" i signaturen sin... Tenkte jeg skulle satse på å klare meg uten vaselin, men må nok litt vold til i morra merker jeg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 20, 2008 Jeg 'brukte opp' en endeleddsavtrekker fra Biltema, og kjørte på med liten slegge og mye varme. (biltema har en billig varmer!)Jeg hadde en våt fille rundt endeleddet, så det var like fint etterpå, men smør opp og bytt gjerne mansjetten hvis den ser dårlig ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 20, 2008 Mtp at det koster 159kr for nytt endeledd så gjør det ikke noe om jeg må kjøpe nytt. Da vet jeg hverfall at det er bra. Men problemet er at jeg får det ikke av. Skal spandere på meg en billig varmer i morra på Biltema... Skal også forsøke med endeleddsavtrekker også... Skader ikke å forsøke. Er vel også garanti på den selv om det er biltema vare. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 20, 2008 av erfaring er det kun egnet avtrekker som funker.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 20, 2008 ..... Er vel også garanti på den selv om det er biltema vare. Det stemmer! det er ikke uvanlig med 10 års garanti Og det er griseenkelt å bytte inn verktøy. Faktisk så enkelt at man kan kjøpe utstyr som man ikke trenger så ofte, og levere inn når man er ferdig, og få penga tilbake 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 20, 2008 Jeje... Vi prøver å ser hvordan det går... Snart alt nytt i forstillinga nå. Blir Bilstein B8 foran og bak neste mnd. Kombinert med H&R fjærer så har jeg forstått det skal være en kurrant kombinasjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...