Startproblem etter bytte av bensinpumpe

Anbefalte innlegg

Jeg byttet bensinpumpa på bilen for noen uker siden etter at den hadde tatt kvelden, sannsynligvis pga at jeg et par ganger litt før gikk tom for bensin.

Jeg fikk den tauet til et verksted og etter å ha fått feil pumpe 2 ganger, måtte de til slutt til audi å kjøpe pumpen der.

Men jeg merka ganske fort at bilen ikke ville starte på første forsøk, men jeg tenkte det kanskje bare var sånn de første dagene. Men nå etter noen uker er problemet der fortsatt. Den starter noen ganger etter en 5-10 sekunder, men den starter med en gang hvis jeg bare vrir om og slipper fort og bare vrir om igjen med en gang.

Det er forsåvidt ikke noe stort problem, men kan det være noen andre deler som trenger å byttes, eller kan det være den nye pumpa det er noe feil med?

Bilen er en 2000 A4 1.8T

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer kansje på om dette kan være noe i tenningslåsen.. men er ikke sikker! Fetteren min hadde akkurat samme problemet med sin bmw520 e34. kansje litt slitt tenningslås eller liknende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel forsåvidt mulig, men rart det skal skje akkurat etter bytte av pumpa da, uten noen antydning til problemet før. Virker for meg som om pumpa ikke vil begynne å jobbe før jeg har vridd om 2 ganger, for starteren prøver jo alt den kan for å starte, men det eneste den får til er at turtallet går opp til mellom 200-700 og bilen vibrerer før den dør ut.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

visst du setter på tenningen din og ikke skrur på værken anlegget eller klima skal du stort sett høre at pumpen starter. den skal lage en liten konstant durelyd. mulig du må legge deg under bilen for å høre den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hører egentlig ikke no fra pumpa når jeg vrir om tenninga uten å starte, men mulig jeg ikke hører godt nok etter. Men når jeg vrir om for andre gang, så hører jeg at pumpa piper eller hyler litt på en måte liksom, og da starter den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.