#1 Skrevet Juli 20, 2008 Hei,vet ikke hvilke felger jeg skal ha p min Audi TT???? bestilt ny bil som kommer i oktober,ibishvit... Vurderer svarte hjul egentlig.. noen som har noen tanker p hva som hadde passet bra........ sindre 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2008 Hva slags TT har du bestilt? Selv vurderer jeg disse til vinterdekkene (kan også fås uten Inox innsatsene - mao helt sorte): 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 25, 2008 Har bestilt 2009 mod tt 1,8 tfsi!Med alt av s-line innvendig og utvendig,navi+++++...disse var utrolig pene da..hadd du tenkt aa hatt de p vinterhjula??????ka slags hjul skal du ha p sommer da???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 25, 2008 Det høres ut som en bra pakke Er i ferd med å bestille disse (i 18") til vinterdekkene. Må bare få bekreftet fra produsent at det er plass til TTS bremsekalipperne, men jeg antar at det går bra. Vedrørende sommerdekkene så har jeg valgt de originale TTS felgene, som du kan se på bildet av bilen her: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 25, 2008 var fine nok de orginale hjula p tts da.. har du naa pris p de svarte hjula??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2008 I 18" med innfelt Inox (som er de innfelte blanke detaljene i polert rustfritt stål påskrudd felgen) så tror jeg listeprisen er nærmer 3.400,- pr felg. Men det blir vesentlig billigere med helt sort eller alt i sølv - ca 2.100,- pr felg, alt ink.mva. I sølv så ser de slik ut: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2008 takk for info...tru d blir penest med innfelt inox ja:) har du 18 elr 19 i sommer da???? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2008 18" på sommer også. Det er i grunnet stort nok med tanke på tilstanden på norske veier selv om 19" ser bedre ut. Bilen er stiv nok i understellet som den er.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2008 oki..har med 18" i den ene pakken jeg bestilte,saa jeg skal se hvordan d blir aa kjore og hvordan d se ut foer jeg handler meg felger!!! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 27, 2008 18" på sommer også. Det er i grunnet stort nok med tanke på tilstanden på norske veier selv om 19" ser bedre ut. Bilen er stiv nok i understellet som den er.... Neida, 255/30 20 er mer enn nok komfort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 27, 2008 oki..har med 18" i den ene pakken jeg bestilte,saa jeg skal se hvordan d blir aa kjore og hvordan d se ut foer jeg handler meg felger!!! Som du ser fra innlegget til Runar ovenfor, så er dette veldig avhengig av prioriteringer Prøv de 18" du får først som du sier, og så kan du jo vurdere å sette vinterdekk på de felgene etterhvert - og gå for større på sommerdekkene, hvis du da ønsker det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 27, 2008 Som du ser fra innlegget til Runar ovenfor, så er dette veldig avhengig av prioriteringer Prøv de 18" du får først som du sier, og så kan du jo vurdere å sette vinterdekk på de felgene etterhvert - og gå for større på sommerdekkene, hvis du da ønsker det. Helt enig! Og når man først har valgt en bil som er stumpete, liten og stiv, så kan man ikke introdusere dårligere kjøreegenskaper enn nødvendig med ballongdekk. Når Audi leverer bilen på 245/40 18, så er det din plikt å videreføre dette med gromme 30 profil dekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 28, 2008 Helt enig! Og når man først har valgt en bil som er stumpete, liten og stiv, så kan man ikke introdusere dårligere kjøreegenskaper enn nødvendig med ballongdekk. Når Audi leverer bilen på 245/40 18, så er det din plikt å videreføre dette med gromme 30 profil dekk Og det sier du som kjører på 225/45 om vinteren..... he-he.... Litt avhengig av type understell også. Selv har jeg MR og da er i hvert fall ikke 19" noe spesielt problem på sommerføre i komfortmode og litt dårlig vei. MR i sportmode, dårlig vei og 20" tror jeg kan bli en "rystende" opplevelse, og jeg tror sportsunderstellet til TT'en kan bli litt vel stivt for 20" - uten at jeg aner noe om hva slags understell bilen til Sindre kommer med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 28, 2008 Og det sier du som kjører på 225/45 om vinteren..... he-he.... Litt avhengig av type understell også. Selv har jeg MR og da er i hvert fall ikke 19" noe spesielt problem på sommerføre i komfortmode og litt dårlig vei. MR i sportmode, dårlig vei og 20" tror jeg kan bli en "rystende" opplevelse, og jeg tror sportsunderstellet til TT'en kan bli litt vel stivt for 20" - uten at jeg aner noe om hva slags understell bilen til Sindre kommer med? Ja hvor mye mer dekkside er det på 225/45 og 245/40 da? Ikke mye, hihi! Dessuten, når kan man utfordre g-kreftene i svingene på vinteren hvis man er litt glad i bilen sin? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 28, 2008 Ja hvor mye mer dekkside er det på 225/45 og 245/40 da? Ikke mye, hihi! Dessuten, når kan man utfordre g-kreftene i svingene på vinteren hvis man er litt glad i bilen sin? Måtte jo erte litt da - når du kjører rundt på sånne smale dekk, selv om de ikke har så høye dekksider Men fra spøk til revolver.....en liten fordel med 245/40 fremfor 225/45 på 8" bred vinterfelg, er at det er litt mer gummi utenfor dekket til å beskytte felgen - skulle du være så uheldig å komme borti en fortauskant gjemt under snøen.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 29, 2008 Måtte jo erte litt da - når du kjører rundt på sånne smale dekk, selv om de ikke har så høye dekksider Men fra spøk til revolver.....en liten fordel med 245/40 fremfor 225/45 på 8" bred vinterfelg, er at det er litt mer gummi utenfor dekket til å beskytte felgen - skulle du være så uheldig å komme borti en fortauskant gjemt under snøen.... Erting er lov, faktisk så svir det jo litt å innrømme at jeg har dekk med 45 profil, burde ikke være høyere enn 30 uansett... Sjekka pris på vinterdekk i 19 tom også dengang og slo det raskt fra meg da jeg så prisen på 245/35 19, tror de kosta dobbelt så mye som 245/40 18 235/35 19 fra Nokian var ikke så galt, men blir for lite både på A6 og ny TT dessverre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...