haster!!! bytte demper bak..

Anbefalte innlegg

jeg har en krise her..

skal bytte demper på bilen min A 100 2.3 E

når jeg har tatt av hele fjærbeinet med demper og hele pakka... så er det en gummi pakkning av noe slag som er rimelig stor.. jeg får ikke den av..???

er det noen trix på hvordan jeg får det til, hvordan jeg kan få den av ordentlig uten og skade den..?

Pm hvis du kan hjelpe meg, evt, ring 45406609

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På toppen? Er ikke topplageret du mener?

Mulig du trenger litt spesialverktøy.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På toppen? Er ikke topplageret du mener?

Mulig du trenger litt spesialverktøy.

ser ikke ut som at jeg kan gjøre deg med en fastnøkkel for og si det sånn.. det er en gummi dings helt på toppen....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser ikke ut som at jeg kan gjøre deg med en fastnøkkel for og si det sånn.. det er en gummi dings helt på toppen....

Akkurat:)

Helt på toppen, ca midt i, ser du en slags skive med to hakk i?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da trenger du et lite verktøy til å skru opp denne:)

Biltema art-nr 20-345 - 89,90 kr

20-345_l.jpg

NB: HUSK FJÆRKLEMMER!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da trenger du et lite verktøy til å skru opp denne:)

Biltema art-nr 20-345 - 89,90 kr

20-345_l.jpg

ikke sant.. hehe, hmm, jeg skulle liksom hatt det nå da, men jeg får vel se om jeg får det til på et eller annet hvis, hvis det lar seg gjøre og jukse det til..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går sikkert å jukse det til litt, bare ikke ødelegg sporene helt.

Husk å klemme ned fjøra da, så du ikke får den i trynet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg fikk det til, tok en rørleggertang og klemte det jeg kunne på stempelet, så fikk jeg skrudd av mutteren..

da dukket det opp et annet problem etter jeg gjorde det...

det følger ikke med en skål som fjæra skal vile på, og den som stå på den gamle er sveisa på.. (monroe)

ifølge NBS sitte dele nr, så har jeg fått rett...

må jeg kjøpe en slik skål da eller, hva er tingen nå?

eller har jeg fått feil demper..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På de orginale demperne (og også en del ettermarked) er denne skåla løs og kan byttes over. Med det sagt: det er en dårlig løsning ettersom den ofte er rusta fast og gjerne halvveis istykker når demperen drar på årene. Men det kan jo være at nbs sine dempere er ment til å gjenbruke det gamle fjærsetet. Du får ringe NBS og høre hva de sier til saken, men det er mulig at du rett og slett må kjøpe nye skåler.

Som en litt morsom historie kan jeg fortelle at jeg kjøpte et sett biltema gassdempere (som forøvrig var billige og funka helt flott) som hadde slike fjærseter, men montert opp/ned. Ble SUV-looken på ræva kan du si :) Men det var bare å snu de da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

regna vel med at jeg må få tak i sånne ja... litt irriterende sidenkjeg har holdt på noen timer nå med og få det til...

går vel fortere nå som jeg vet hvordan jeg skal få de av og på igjen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde dette problemet på min S6 også, dempere fra NBS, ringte de og det er meningen å bruke de gamle..

De skal da slåes av mot toppen på demperen.. funket med makt ;) Regner med de nye demperne har umbrako på toppen, så er enklere å skru ihop ;) Jeg har aldri brukt dette verktøyet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde dette problemet på min S6 også, dempere fra NBS, ringte de og det er meningen å bruke de gamle..

De skal da slåes av mot toppen på demperen.. funket med makt ;) Regner med de nye demperne har umbrako på toppen, så er enklere å skru ihop ;) Jeg har aldri brukt dette verktøyet

de gamle er sveisa på demperen, (monroe demper)

så det blir ikke lett må jeg si :S

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nå har jeg bestillt fjærskåler hos møller bil, så nå ordner det seg:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.