Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en sort 04 VW Touran Highline 1,9TDI med DSG. Har tenkt 19" RS6 felger med 235/35x19 dekk og Eibach 30mm senkefjærer. Hva slags dekk merke bør jeg kjøpe for og unngå dekkstøy? og i tilfelle hvem gir mye dekkstøy? (Bilen på bilde er min inspirasjonsbil)

1911095-bilde5-bilde440.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Generelt sett bråker dekk med v mønster mer en dekk med "rette" mønster.

Alt avhenger jo av hvor mye du skal bruke på dekk? du får jo dekk fra 1000 kr til 2200. Og du får vel hva du betaler for.

Neste gang skal jeg iallefall ha Michelin Pilot sport igjen, det ver jeg strålende fornøyd med iallefall. Men det er jo også det dyreste.

Det som bestemmer er som regel lommeboka ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Drister meg til å anbefale Vredstein Sessanta. Har disse i 225/35-19 på passaten og vil påstå at disse bråker mindre enn 195/40-17 dekkene av merke Continental SportContact 2 som står på poloen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører med Kumho Ecsta STP i 235/35-19 og er storfornøyd. Veldig lite dekkstøy og null sporing.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale Pirelli PZero Nero. Disse støyer lite, er bra på både vått og tørt, ikke av de dyreste men slites litt fortere enn andre dekk jeg har kjørt på. F.eks. Dunlop SportMax og Falken.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vredstein Sessanta.

Er meget fornøyd med mine i samme dim på A4 8E. Dog ser det litt snålt ut med sporene på dekka :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil anbefale Pirelli PZero Nero. Disse støyer lite, er bra på både vått og tørt, ikke av de dyreste men slites litt fortere enn andre dekk jeg har kjørt på. F.eks. Dunlop SportMax og Falken.

Veldig enig med det Inge sier her. Har kjørt på PZero Nero i år for først gang, de støyer utrolig lite i forhold til andre dekk jeg har prøvd! (Falken FK451, Michelin Pilot Sport, Goodyear Eagle F1 osv..)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem har billige 18 "- 19" felger til Touran? Hvem bør jeg ringe til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem har billige 18 "- 19" felger til Touran? Hvem bør jeg ringe til?

Christer hos http://www.dekkskift.no har vel gode priser. Ellers har Dekksjekk i Askim gode priser og meget god service. Spør etter Dan på tlf. 69 84 40 10.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjører med 235/35 19 på min Touran. Vredestein Sessanta (varebil) støyer en del mer i den!

Org var det 225/45 17 Michelin Pilot Premasy

De var hvert fall ikke bedre!!!

Jeg var ute etter støysvake dekk, men stor dimensjon.. Så stod i mellom Vredestein Sessanta og Toyo Proxes T1R

(kanskje Kumho)

Tidligere erfaringer med:

Continental

Kuhmo

Toyo Proxes T1R

Vredestein Sessanta

Minerva

Michelin Pilot Premasy

Aurora

/Sharif selger også Vredestein, hvis man sier man skal ha det :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører Falken FK-452 i dim. 235/35-19 på min 08 Touran. Funker fint, akseptabel på støy, grei pris ;-)

Kristian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som noen gang har tatt et dekk (uten felg)

Sluppet det i asfalten fra 50cm!!

Når jeg kjøpte dekk til Audien, gjorde selgeren dette inne på dekklageret. Kan hende det var et godt salgstriks elle hva veit jeg!

Men han anbefalte meg da f.eks Kumho istedenfor Falken dekkene han hadde..

Får å vise meg forskjellen på hardheten slapp han begge i bakken.. med dekkflaten ned!

Falkendekket smalt noe voldsomt!! Steinhard gummi i forhold til Kumho som jeg kjøpte :P

Salgstriks eller ei.. ble fornøyd med Kumho

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at:

myk gummi = lite lyd / kortere levetid / bedre feste

hard gummi = mer lyd / lengre levetid / dårligere feste

Cluet er å finne det rette kompromisset : klø :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjører 225\35-19" Dunlop SportMaxx på Passaten min, og er godt fornøgd med de... Slitestyrke kan jeg ikkje sei noke om enda, da det er første sesong. Men syns det er relativt støysvakt, godt grep både tørt og vått, og veldig lite sporing..... Om det har med dim eller dekk skal jeg ikkje påstå....

Men uansett et bra dekk til en grei pris syns jeg.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det ikke slik at:

Var slik jeg også antok at det var!

Da var jo valget greit ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også Pzero Nero på golfen i 225/35-19 men kan ikke uttale meg om støy i forhold da det er eneste dekket jeg har prøvd i den dimensjonen. Veigrepmessig er det ikke noe å utsette på det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som noen gang har tatt et dekk (uten felg)

Sluppet det i asfalten fra 50cm!!

Når jeg kjøpte dekk til Audien, gjorde selgeren dette inne på dekklageret. Kan hende det var et godt salgstriks elle hva veit jeg!

Men han anbefalte meg da f.eks Kumho istedenfor Falken dekkene han hadde..

Får å vise meg forskjellen på hardheten slapp han begge i bakken.. med dekkflaten ned!

Falkendekket smalt noe voldsomt!! Steinhard gummi i forhold til Kumho som jeg kjøpte :P

Salgstriks eller ei.. ble fornøyd med Kumho

Dette går vel mest på hvor harde dekksidene er og ikke gummiblandinga. Falken dekka er vanvittig harde dekksider og mange sliter med å legge de på, for du må ta skikkelig i for å få dratt kanten over felgen. Var hos Jon's dekk og felg å bytta i fjord, BFG dakka jeg tok av var så myke og fine i dekksidene

Er det ikke slik at:

Stort sett stemmer dette ja, du kan ikke få super grep og lang levetid. Du ser jo hvor myke gummiblandinger de bruler i mototsport o.l.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis dere sjekke http://en.wikipedia.org/wiki/Treadwear_rating

Dette har noe med hvilken gummiblanding dekket har i forhold til slite evne.. et hardt dekk har høy treadwear verdi.

Mine dekk har fks 280 som en faktor, desto høyere du har desto mindre slites de.

Men dette har å med at produsentene ikke har lik treadwear skala så det som står på dekke kan ikke sammenlignes med en annen produsent sånn i forbi farten.

Bare en pekepinn for den som kjøper dekk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har Pirelli dekkene også men en tomme ned -> 225/40-18 på min Touran 2008 7 s TDI og de støyer lite. Gikk rett fra Goodyear Eagle F1 i samme dimensjon og de både bråkte og sporet mer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen erfaring med BCT S800 dekker i 18" ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har noen erfaring med BCT S800 dekker i 18" ???

Ingen som har disse dekkene ???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble et sett til med 16" originale highline felger med veldig bra sommerdekk for 3500kr. Så nå blir det samme felger på sommeren som vinteren. Fornuften og ønske om komfort seiret.........

08_-2040341609_hoved.jpg

IMG_9531.JPG

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.