#1 Skrevet Juli 20, 2008 Heisann. Har noen 8x18" felger som for øyeblikket er skodd med 215/40/18. Dekkene er ikke strekt i det heletatt, og går da altså rett opp. Dette er jo ikke noe jeg ønsker Så mitt spørsmål er da; Hvilken dekkdimensjon skal jeg gå for? Har hørt at Federal har bredere rulleflate enn andre dekk, har ikke peiling om det stemmer men sku ikke forundre meg:P Annet jeg har hørt er at Falken er smalere enn normalen..kanskje jeg sku satsa på 215/40 der? Noen erfaringer?? Legg gjerne til hvor dere kjøpte dem og merke osv Hilsen Silje PS: Mine dekk er Federal S595 tror jeg det var. PPS: Jeg ønsker strekk da det subber litt i innerskjerm og smalere(strekk) dekk hadde hjulpet stort her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2008 Hva slags bil har du da? Har du Passat, A4 el burde du vel egentlig gå for bredere felger skal du ha strekk, feks 9x18 Jeg skal ha 215/40 på 9,5x18, det har vel Mattis på sin Candy Golf også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2008 Kan bekrefte at Federal er bredere enn Toyo. Hvis det bare subber minimalt, burde det holde å kun bytte dekkmerke, og ikke dimensjon. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2008 Federal SS595 er veldig breie, toyo er smalere og falken er smalest etter mine erfaringer.. Falken FK451 (om det finnes enda) er veldig smalt dekkmerke. Hadde 215/40-18 FK451 på 8x18 før og det var litt strekk på det, bytta til SS595 samme dim så ble det rette dekksider.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2008 Nangkang er vel det smaleste har jeg blitt fortalt, det var det eneste alternativet jeg hadde da jeg har 7,5x18 felg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2008 Federal SS595 er veldig breie, toyo er smalere og falken er smalest etter mine erfaringer.. Falken FK451 (om det finnes enda) er veldig smalt dekkmerke. Hadde 215/40-18 FK451 på 8x18 før og det var litt strekk på det, bytta til SS595 samme dim så ble det rette dekksider.. Falken har blitt veldig brede. Jeg kjører med FK-452 og har ikke noe mer strekk på 9.5x19 med 235/35-19 dekk enn jeg hadde på 8.5x19 med 235/35-19 nankang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 21, 2008 Falken har blitt veldig brede. Jeg kjører med FK-452 og har ikke noe mer strekk på 9.5x19 med 235/35-19 dekk enn jeg hadde på 8.5x19 med 235/35-19 nankang. Jepp det stemmer nok Hadde 452 på 9x16 før og byttet til 451 og ble merkbart bedre plass i hjulbuer. Nankang er jo også smalt dekk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 21, 2008 mange dekk ute å går her nå så da bør jeg igrunn gå for Nankang i 215/40/18 om jeg ønsker litt strekk på 8" hjula mine? takk for all hjelp! =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 21, 2008 mange dekk ute å går her nå så da bør jeg igrunn gå for Nankang i 215/40/18 om jeg ønsker litt strekk på 8" hjula mine? takk for all hjelp! =) Etter mine erfaringer skal du få litt strekk, men ikke forvent noe kjempemye.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2008 Etter mine erfaringer skal du få litt strekk, men ikke forvent noe kjempemye.. hehe, hadde ikke trodd det ville bli store forksjellen Burde jeg kanskje gå ned en størrelse? Til eventuelt 205/40 eller til 215/35? Har sett på disse ; http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifendirekt.pl?details=Ordern&cart_id=55538920.29.9507&typ=R-147101&ranzahl=4&Breite=215&Quer=40&Felge=18&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=12&Transport=P&F_F=&dsco=29&sowigan=So&Achse= Noe å satse på? Og er det en ok plass å bestille ifra? takk igjen! Edit: Nankang NS2 vs. Federal SS595(??) er det mye forksjell å hente? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2008 hehe, hadde ikke trodd det ville bli store forksjellen Burde jeg kanskje gå ned en størrelse? Til eventuelt 205/40 eller til 215/35?Har sett på disse ; http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifendirekt.pl?details=Ordern&cart_id=55538920.29.9507&typ=R-147101&ranzahl=4&Breite=215&Quer=40&Felge=18&Speed=H&weiter=0&kategorie=6&Ang_pro_Seite=12&Transport=P&F_F=&dsco=29&sowigan=So&Achse= Noe å satse på? Og er det en ok plass å bestille ifra? takk igjen! Edit: Nankang NS2 vs. Federal SS595(??) er det mye forksjell å hente? Dekkonline er ok og bestille fra.. Bestilt 215/35-18 derfra selv. Hva slags bil skal det egentlig på? Er noe forskjell fra nankang til federal.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 21, 2008 Tar det lange tiden før man mottar dekkene? Ah. Tror det blir 215/35 på meg også. Er tross alt "bare" 8x18 Dekkene skal på denne Golfen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 21, 2008 Tar det lange tiden før man mottar dekkene? Ah. Tror det blir 215/35 på meg også. Er tross alt "bare" 8x18 Dekkene skal på denne Golfen Tar en uke eller 2.. Tror jeg hadde dem etter en uke fra jeg bestilte til dem kom på døra. 215/35 blir vel litt feil rulleomkrets men vil nok slippe unna litt subbing da det er en del mindre dekk på felgen da.. Hørt med ringerike dekk og felg på pris? De skaffer nankang-dekka, men du får det sikkert billigere på dekkonline vil jeg tro.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 21, 2008 ikke værst det da! Hva tenker du på med feil rulleomkrets? Er subbingen jeg også tenker på. Subber ikke noe spesielt nå, men det er farlig nært, og valsing er ikke så veldig aktuelt,derfor tenkte jeg på dette med å skaffe evnt litt mindre dekk eller lignende? Har hørt med dem ja, men de tok ikke inn "så små dekk" ble jeg fortalt..ikke veit jeg hvorfor, men det var den kommentaren jeg fikk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 21, 2008 ikke værst det da!Hva tenker du på med feil rulleomkrets? Er subbingen jeg også tenker på. Subber ikke noe spesielt nå, men det er farlig nært, og valsing er ikke så veldig aktuelt,derfor tenkte jeg på dette med å skaffe evnt litt mindre dekk eller lignende? Har hørt med dem ja, men de tok ikke inn "så små dekk" ble jeg fortalt..ikke veit jeg hvorfor, men det var den kommentaren jeg fikk At rulleomkretsen på dekket blir mindre når det er mindre gummi.. Speedometer vil vise litt for mye. Hvis det ikke subber noe spesielt nå kan det hende det hjelper med et annet dekkmerke i samme dim bare.. Men ikke godt å ha noe fasit der akkurat.. Hmmm, rart dem hadde 4 stk 215/35-18 på lager tidligere i år da.. Av et annet dekkmerke men.. Mulig det var til overs fra noe. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 21, 2008 skjønner Men da får jeg ta å prøve med 215/35 dekk, det går sikker helt kjempe fint! Ja, det var det jeg også tenkte. Har også hørt andre handle 215/35 dekk der, men de vil vel ikke selge dekk da kanskje? Har hørt lignende historier derifra tidligere så man veit aldri med disse takk for all hjelp! Skal legge ut bilde hvordan dette ble tilslutt;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 22, 2008 Falken FK452 235/35-19 8,5X19 vs Pirelli Pzero Nero 235/30-20 8.5x20 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Juli 26, 2008 Heisann. Har noen 8x18" felger som for øyeblikket er skodd med 215/40/18. Dekkene er ikke strekt i det heletatt, og går da altså rett opp. Dette er jo ikke noe jeg ønsker Så mitt spørsmål er da; Hvilken dekkdimensjon skal jeg gå for? Har hørt at Federal har bredere rulleflate enn andre dekk, har ikke peiling om det stemmer men sku ikke forundre meg:P Annet jeg har hørt er at Falken er smalere enn normalen..kanskje jeg sku satsa på 215/40 der? Noen erfaringer?? Legg gjerne til hvor dere kjøpte dem og merke osv Hilsen Silje PS: Mine dekk er Federal S595 tror jeg det var. PPS: Jeg ønsker strekk da det subber litt i innerskjerm og smalere(strekk) dekk hadde hjulpet stort her. 205/40 18 finnes jo, artig og sjelden dim fra Yokohama, Michelin og Hankook + muligens noen flere. Ville heller valgt dette enn 215/35 18 fordi det blir for lite til Golf 4 og passer bedre på Corrado mv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...