#1 Skrevet Juli 20, 2008 Noen som vet om instrumentpanel med digital km-visning passer i biler med analog teller? Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2008 Du må nesten se om det er elektronisk eller wier-overføring på meteret ditt.. Er det elektronisk trur jeg ikke det skal være no problem, men har du startsperre så kan det jo by på andre problemer.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2008 Alle C4 har elektrisk overføring, men vet ikke om 100 har helt de samme tilkoblingene pga. endring i ekstrainstrumentene. (Er jo bare voltmeter i stedet for oljetrykk (eller var det temp?) så signalet (spenning, duh..) bør jo være der! ) Startsperra har sannsynligvis ikke noe med instrumentene å gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2008 Alle C4 har elektrisk overføring, men vet ikke om 100 har helt de samme tilkoblingene pga. endring i ekstrainstrumentene. (Er jo bare voltmeter i stedet for oljetrykk (eller var det temp?) så signalet (spenning, duh..) bør jo være der! )Startsperra har sannsynligvis ikke noe med instrumentene å gjøre. Er jo en egen kontakt til ekstrainstrumentene, så hvis det er feil kontakt etc, så kan man sikkert trikse litt Iværste fall funker ikke ekstramålerne første tia, men speedo og alt det funker jo .. Men OM det funker å sette inn instrument med digital kmteller.. Så skal jaggu jeg bytte å OG forresten. Ekstrainstrumentene sitter uavhengig av de andre. Så man kan rett og slett bare ta de ut og sette inn den rekka man hadde fra før Da passer jo kontakt og alt Så prøv Eivind.. Om det funker så vil jeg å 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2008 Slenger meg med på denne tråden. Har lyst å prøve S4 C4 instrument i min 2.5tdi 100. Hyl ut om du får dette til å funke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 21, 2008 Instrument fra C4 S4 har analog teller og passer uten videre inn i en hvilken som helst C4 100. Riktignok litt kjipt med turteller som går til 8000 på en dieselmotor, men.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 21, 2008 Hmm, jeg snakket med en som hadde satt inn instrumentpanel fra en A6 C4 i en 100 C4, og der funket visstnok alt perfekt. Begge biler var med V6-motorer. Dette var en jeg så som annonserte en 100 til salgs for en god stund siden, jeg tok kontakt bare for å spørre om dette. Hvorvidt man skal tro på alt som sies er jo en annen sak, jeg så jo ikke med egne øyne at dette virkelig fungerer... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 21, 2008 Noen som vet om instrumentpanel med digital km-visning passer i biler med analog teller? Mvh EW Det passer med A6/S6 panel ja. Har selv prøvd å sette et S6 panel i en S4 og det funket som en boks snus. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 21, 2008 da må man vel bare prøve:) Værre er det ikke. Men hvordan vil oljetemp. fungere, når dette ikke er montert på A100? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 21, 2008 da må man vel bare prøve:)Værre er det ikke. Men hvordan vil oljetemp. fungere, når dette ikke er montert på A100? Hvis du sender et annet signal inn på den, vil den fly helt idiot og vise ett eller annet rart, mens hvis du ikke kobler den til vil den stå på null.... Tro det eller ei! Men da kan man jo bare ettermontere en oljetemp-føler, det er neppe noen stor jobb. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 21, 2008 Som jeg sa.. De 3 ekstra instrumentene sitter løst og uavhengig fra det andre med tanke på signaler såvidt har sett. Så du kan flytte over de gamle dine og bruke vanlig kontakta osv.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 21, 2008 på 100 c4 tdi var ikke tilleggsinstrument montert fra fabrikk engang, så får et problem der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 21, 2008 på 100 c4 tdi var ikke tilleggsinstrument montert fra fabrikk engang, så får et problem der. Hehe.. Da er det vel f'en meg på tide! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 21, 2008 Takk for svar alle sammen I følge selger så kommer speedometeret fra en 94-mod Audi 100, altså vil jeg tro at dette er et slags "overgangsinstrumentpanel", mellom 100 og A6-seriene. På samme måte som at 2,3-motoren var tilgjengelig de første månedene med A6. Derfor spørsmålsstillingen om a6-instrument passer i 100. Mvh EW 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...