RS2 turbo på org. dyser AAN motor ??

Anbefalte innlegg

Har lurt litt på i første omgang å sette på en RS2 turbo for å få litt mere futt i S4`en. Men lurer litt på hvordan det vil gå med luft/bensin forholdet på den. Bilen er chippet slik den er nå.....er det bare å klaske på en RS2 turbo uten å gjøre noe mere eller må jeg få tak i en annen chip for å få riktig blanding ?? Er jo ikke rare forskjellen på en RS2 turbo kontra en org. AAN turbo..........

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden du har chip, er det bare å klaske på. Map og chip justerer da trykket ditt. Prøv å få med rs2 manifold samtidig. De orginale er ikke noe særlig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Siden du har chip, er det bare å klaske på. Map og chip justerer da trykket ditt. Prøv å få med rs2 manifold samtidig. De orginale er ikke noe særlig. :)

Gidder ikke hive på RS2 manifold da det kun skal være en "midlertidig" trimming. Men vil fortsatt luft/bensin-blandingen bli riktig da ?? Og hvor mye kan jeg lade med en RS2 turbo før det begynner å spøke ?? Gidder liksom ikke legge titusenvis av kroner i det heller......får jeg tak i en grei brukt RS2 turbo til et par-tre tusen er jeg fornøyd.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luft/bensin blanding blir kontrollert av chip via lambda. Så det skal du ikke engste deg for. Det er det samme om du setter på K26 snurre og det.

 

Rs2 saken holder vel greit til 1.5bar ihvertfall. Sikkert noe høyere.. Og da har du vel rundt 300-350hk tipper jeg.. Ihvertfall om du har fulgt opp trimmen med resten.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Luft/bensin blanding blir kontrollert av chip via lambda. Så det skal du ikke engste deg for. Det er det samme om du setter på K26 snurre og det.

 

Rs2 saken holder vel greit til 1.5bar ihvertfall. Sikkert noe høyere.. Og da har du vel rundt 300-350hk tipper jeg.. Ihvertfall om du har fulgt opp trimmen med resten.

Kontrollerer ikke lambada-sonden kun blandingen ved fullgass da ?? Har jeg hørt iallfall.......litt redd for at motoren skal gå for magert med de konsekvenser det får

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Humm... Da burde jo det gjelde for alle som smekker på chip og K26 som bpu på 3b/aan/aby også da..

 

Men jeg kjørte jo 200 20v med k26, orginal hjerne, åpen eksos og strammere wg-fjær. Kjørte lenge med den sånn før jeg fikk ny map og ny chip. Fikk ingen problemer av det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Knut Arne Oppigård

Humm... Da burde jo det gjelde for alle som smekker på chip og K26 som bpu på 3b/aan/aby også da..

 

Men jeg kjørte jo 200 20v med k26, orginal hjerne, åpen eksos og strammere wg-fjær. Kjørte lenge med den sånn før jeg fikk ny map og ny chip. Fikk ingen problemer av det.

Tut å kjær da altså :) (wannabe-romsdals-dialekt) Typisk meg å begynne å trimme!!!! Har aldri et kjøretøy lenge før jeg begynner å tukle med det hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja :

 

Du får ta deg en tur om vi bestemmer oss for å låne glattkjøringsbanen her før jul da. Men det er hysj-hysj enda. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eh.. Da jeg monterte _kun_ hybriden og ikke chippene som fulgte med MTM-settet, møtte jeg 'veggen' etpar ganger pga. for lite bensin. Over 3000 rpm kjører Motronic i open loop, og vil da ikke ha noen nytte av lambdaen uansett. Chip som er tilpasset kjører på med mere bensin, så da er det greit.

Du kan jo prøve, men jeg ville i hvertfall fått et chipsett som er mere tilpasset den turboen! (Mihnea Cotet kan lage et 'standard' chipsett for en 'billig penge', kun basert på de hidden du oppgir, sikkert mange andre også. Ikke ødelegg motoren din for litt kortvarig morro!)

Selvfølgelig kan andre ha annen erfaring, mange røykere lever til de blir hønngamle også! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Pål Fivelstad

Kontrollerer ikke lambada-sonden kun blandingen ved fullgass da ?? Har jeg hørt iallfall.......litt redd for at motoren skal gå for magert med de konsekvenser det får

 

Slik eg harforstått det, så kjører S4-sprutet etter følgende parameter.

Delgass. opptil ca 0,2bar (1.2) så kjører den etter lukket sløyfe. dvs. lamda. Siden så går den over på forhåndintilte verdier. utifrå Map,og Maf. I tillegg bruker den 'høyde over havet', og 'temp på innsugsluft' til å styre/begrense ladetrykket dersom det skulle vere behov for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt i 2,5 år nå med k26/27 og en vanlig skn trimchip. har fungert bra det! kjøpte så stor turbo pga planer om videre trimming... men blir jo aldri rik nok....bilen gikk betraktelig bedre med 26/27 med chip, enn med samme chip og k24

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har kjørt i sommer med chip og 250kpa map (3B) rs2 turbo 1.4 turbotrykk hadde åsså 3" uten kat å KN.. fungerte fint det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

'Fungerer fint det' kan gå en god stund, men det er hevet over enhver tvil at bilen får 'for mye' luft med en for stor turbo. Skal heller ikke se bort fra at trimsoftwaren _kan_ kompensere for høye O2-verdier, det er mange som gjør det. Men dere går uansett glipp av masse effekt og morro med de oppsettene! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.