Anbefalte innlegg

Heisann, har en veldig irriterende ulyd i forstillinga mi, kommer et "klonk" hver gang jeg kjører over et kummlokk, asfaltskjøt eller lignende og ofte når jeg svinger, men i større humper kommer den som regel ikke.. begynner å bli frustrert: bh : for nå har jeg skifta fjørbeinslager, endeledd, foringer i stabstag og bærebro, har også tighta "mutteren" som holder demperen på plass i fjøbeinet, men lyden er der fortsatt..

Noen som har en formening om hvor den kan komme fra??

Gjelder forresten en S2 coupè..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme lyden som jeg har du da.

Til meg ligger problemet i tannstanga.

Sjekk ut om den er ok

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får prøve å skru litt på den bolten i morra å se om det hjelper..

Men vist det ikke hjelper, hvordan kan en lettest sjekke om tannstanga er slitt/ødelagt..

Og finst det noen form for rep. sett for den??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få en kompis til å ratte litt frem og tilbake mens du står å ser om det er slark eller hører ulåt fra tannstanga. Når du skrur på bolten er det greit å ha med seg noen til å vri på rattet samtidig ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er usikker på om det er samme innfestning av tannstanga på S2 som på urS4, men om det er det, sjekk festet på høyre side( passasjersiden ). Jeg hadde slakk i festet der på S4`n min. Boltene skrudde seg rett og slett ut, og resultatet av dette var at stålet som tannstanga var festet i på venstre side, sprakk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips.. Skal prøve disse tingene i mårra å se hvordan det går..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk dette? Fant du ut hva som var problemet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok tannstanga som er problemet, får bare håpe på at jeg slipper å kjøpe ny..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.