Polere i sollys, er det så farlig?

Anbefalte innlegg

Er det virkelig så ille for lakken og bli polert i sollys? Etter en titt på detailingworld, så ser jeg at opptil flere polerer bilene utendørs, og mange av de også i sollys..

Så, det jeg lurer på er hva som kan skje hvis jeg polerer ute i sollys?:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke noe problem, hvis det er polering med maskin du tenker på :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her i Norge er nok ikke dette noe problem, verre når det er 50 grader i skyggen og lakken på bilen holder 70-80 grader før du har starter maskina. Da vil vel polishen tørke alt for fort, og du vil ha veldig mye større sjans for å brenne lakken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Å her sitter jeg å venter på skydekke uten regn (som aldri forekommer i Stavanger). Da blir det polish! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når man maskinpolerer i sola og det er rundt 25-30 grader ute, kan du brenne polishen. Dette er ingen fare for lakken, kun polish som "herder" oppå lakken.

Husk å bruk ekstra med vann! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenkte for hånd jeg:P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så en snutt som han eieren av Meguiars snakket på - han sa noe slikt :

 

Det er ikke problem å polere i solen, men du får dårligere virkning pga for høy temp , så hvorfor gjøre det ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men her snakker vi om 15-20 grader maks utendørs i Troms...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg boner bilen i sola, har funket fint det. Men så gjør jeg det regelmessig også, så langtidsvirkning har ikke noe å si for meg. Men jeg passer på å ta en del om gangen. Smører på panser, venter 2 minutt og tørker av igjen. I og med at lakken er svart, så blir den ganske varm og det tørker fort. Men det er en del lettere å tørke av med klut når det er tørt som pulver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.