#1 Skrevet Juli 21, 2008 Er det virkelig så ille for lakken og bli polert i sollys? Etter en titt på detailingworld, så ser jeg at opptil flere polerer bilene utendørs, og mange av de også i sollys.. Så, det jeg lurer på er hva som kan skje hvis jeg polerer ute i sollys? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 21, 2008 Ikke noe problem, hvis det er polering med maskin du tenker på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 21, 2008 Her i Norge er nok ikke dette noe problem, verre når det er 50 grader i skyggen og lakken på bilen holder 70-80 grader før du har starter maskina. Da vil vel polishen tørke alt for fort, og du vil ha veldig mye større sjans for å brenne lakken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 21, 2008 Å her sitter jeg å venter på skydekke uten regn (som aldri forekommer i Stavanger). Da blir det polish! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 21, 2008 Når man maskinpolerer i sola og det er rundt 25-30 grader ute, kan du brenne polishen. Dette er ingen fare for lakken, kun polish som "herder" oppå lakken. Husk å bruk ekstra med vann! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 22, 2008 Tenkte for hånd jeg:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2008 Så en snutt som han eieren av Meguiars snakket på - han sa noe slikt : Det er ikke problem å polere i solen, men du får dårligere virkning pga for høy temp , så hvorfor gjøre det ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2008 Men her snakker vi om 15-20 grader maks utendørs i Troms... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet September 16, 2008 Jeg boner bilen i sola, har funket fint det. Men så gjør jeg det regelmessig også, så langtidsvirkning har ikke noe å si for meg. Men jeg passer på å ta en del om gangen. Smører på panser, venter 2 minutt og tørker av igjen. I og med at lakken er svart, så blir den ganske varm og det tørker fort. Men det er en del lettere å tørke av med klut når det er tørt som pulver. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...