Anbefalte innlegg

hvor lenge vente med og vaske bilen med vanlig mengde såpe igjen?

eventuelt lakkforsegling på bilen etter den er nylakkert??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurde om nesten det samme når eg hentet min fra lakkering..

 

Spurde om kor lenge eg måtte vente før eg kunne polere, og dei sa att på den type lakk som blir brukt no so er det ikkje nødvendi å vente, det var på den gamle lakken dette gjaldt...

 

So da vil eg no tru det tåler vask ivertfall..

 

Dette var Vike bil som sa til meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor lenge vente med og vaske bilen med vanlig mengde såpe igjen?

eventuelt lakkforsegling på bilen etter den er nylakkert??

 

Vent minst 2 uker med høytrykk spyling, lett vask går bra!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spurde om nesten det samme når eg hentet min fra lakkering..

 

Spurde om kor lenge eg måtte vente før eg kunne polere, og dei sa att på den type lakk som blir brukt no so er det ikkje nødvendi å vente, det var på den gamle lakken dette gjaldt...

 

So da vil eg no tru det tåler vask ivertfall..

 

Dette var Vike bil som sa til meg

 

De sa det samme til meg på Olsen billakkering når jeg fikk omlakkert taket på golfen.

"Bare å vaske, lakken er ferdig herda ved avhenting."

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

på 2k lakk er det vel slik ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen kan vaskes med engang man henter fra lakkering, skikkelig lakkforsegling fra en seriøs leverandør forbys å legge på før etter 90 dager, pga at lakken må "slippe" ut gassene .... Vanlig voks skal derimot gå greit...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken ER mye mykere de første ukene, så vil ikke anbefale å vaske den på noen uker etter lakkering.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakken ER mye mykere de første ukene, så vil ikke anbefale å vaske den på noen uker etter lakkering.

 

Helt klart! Vaske den går vel greit, men hadde ikke vasket den med svamp, det setter utrolig fort riper på fersk lakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt klart! Vaske den går vel greit, men hadde ikke vasket den med svamp, det setter utrolig fort riper på fersk lakk

 

har faktisk gjort noen tabber med dette, med sterk avfetting(ala sitrusrens)

På gammel lakk er det ikke noe problem, men fersk lakk blir grå :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Første vask bør bli etterfulgt av en maskinpolering. Siden man varmer opp og kjøler ned lakken, hjelper dette lakken med å herde. Også fjerner det småriper. Voks er også lurt å legge på, siden lakken puster igjennom voksen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jobber som oppretter og vasker bilene med høytrykkspyler og vanlig mengde såpe så og si rett etter den er ute av lakkboksen og skal ut til kunde.

Ikke hatt noen problemer eller klager ang. det.

 

Vi bruker Standox Vannbasert lakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og det tror jeg på funker helt fint. Såpe og vann er gode greier, så lenge det brukes sund fornuft med spyleren. Og rett etter bilen er lakket, så er det jo ikke så mye som sitter "fast" i lakken av drit, så er ikke det værste å spyle ned.

 

Problemet er når bilen er brukt og det sitter sand, støv og asfalt i den ferske lakken.

 

Bare en kjøretur hjem fra lakkboksen og man har fått såpass med drit på bilen at det frister å vaske. Men anbefaler å vente noen uker for å få minst mulig juling for tidlig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.