Tips ved bytte av fjærer? A6/100/S6/S4 (C4)

Anbefalte innlegg

Holder på å knoter som bare faen med skifte av fjærer på S4'n min. Noen av dere fikk kanskje med seg problemet med endeledd... Det er ordna. Biltema sin endeleddavtrekker funka som gull!

 

Men jeg føler jeg knoter unødvendig mye med opphengskulene. Er det noen som har smarte tips til hvordan i helvete jeg skal få fjærbeinet innpå kula igjen? Klarer ikke å få beinet opp nok til at jeg får det over kula. Har fått på fjærklemmer, men får ikke nok klemt de sammen nok til at jeg klarer å løfte beinet over opphengskula.

 

-A

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må klemme bærearmen ned, ikke fjærbeinet opp.. :) Da er det relativt greit å få til.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at stabstaget henger fast i bærearmene? Da har du selvsagt jekket opp bilen likt på begge sider? Hvis ikke får du det aldri sammen :)

Få litt hjelp av hr. spett og mr. kg så får du bendt ned bærearmen nok til at det går på. Som tilbakefallsmetode kan du løsne stabstaget fra traversen, montere inn fjærbeinet og så montere på stabstaget igjen til slutt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må klemme bærearmen ned, ikke fjærbeinet opp.. :) Da er det relativt greit å få til.. :)

 

Hehe.. Ja, det er jeg klar over, men får alikevel ikke beinet innpå kula. Må ha beinet såpass opp at jeg får den over bærearmen... Få ikke bærearmen lenger ned heller. Bruker 2m langt spett til å bryte ned bærearmen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Regner med at stabstaget henger fast i bærearmene? Da har du selvsagt jekket opp bilen likt på begge sider? Hvis ikke får du det aldri sammen :)

Få litt hjelp av hr. spett og mr. kg så får du bendt ned bærearmen nok til at det går på. Som tilbakefallsmetode kan du løsne stabstaget fra traversen, montere inn fjærbeinet og så montere på stabstaget igjen til slutt.

 

Bilen står på bukker så begge hjula er over bakken foran ;)

 

Jeg har lite lyst til å løsne det fra traversen da det er et sant helvete å få ut den lille hylsa som sitter i bærearmen ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å gjekk opp fjørbeinet, også bryter du ned bærearmen, samtidig som du retter disse mot hverandre !

... smatt, så er det på : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Problemet er at jeg klarer ikke styre fjærbeinet når jeg har det på jekken :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et skudd i mørke, men hva med jekkestropper? I kombo med spett...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen står på bukker så begge hjula er over bakken foran ;)

 

Jeg har lite lyst til å løsne det fra traversen da det er et sant helvete å få ut den lille hylsa som sitter i bærearmen ;)

 

Du trenger ikke løsne det fra bærearma, bare traversen.

 

Men uansett, om bilen står sånn som du beskriver skal det være fullt mulig å få det sammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi får se hvordan det går i morra, med nytt pågangsmot :) Ang. jekkestropper, så er det trangt om plassen, og dårlig med festeplasser. Rundt fjæra er uaktuellt da det ikke blir noe å jekke på...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tips: Løsne stabstaget! Det forenkler en hel masse.. Du bør muligens bytte mutterne som holder den, men det er det verdt!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk det på til slutt... Litt blod, MYE svette, en ekstra kropp med noen kg, 2m langt spett, fjærklemmer, og RÅ MAKT... For ikke å nevne litt banning.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.