Anbefalte innlegg

Skal skifte bremsevæske på min a4 tdi 03 før Rudskogen i August.

Hvilken væske bruker man?

Er det noen spesiell prosedyre eller er det likt på som de fleste andre biler?

Kjøpte ett sånt bremselufte verktøy på mekonomen for 2 år siden , en sånn kork med slange som festes på luftnipplen på ett dekk og lokket på bremsevæskebeholderen , funker dette greit eller er det bedre å pumpe det ut ?

Og er det en fordel å få ut det gamle først og så fylle på ny eller pumpe ut det gamle med ny væske underveis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror det er lettere og fylle på og så bare pumpe gjennom endel, kan være et helvete og lufte i etterkant om du først tømmer.

Jeg ville åpnet kalipperen høyre bak og trykt ut til veskebeholdere fremme nesten var tom, så ville jeg fylt helt fult i ny veske og kjørt gjennom til du er sikker på det er fersk veske som kommer ut. Husk og etterfyll ofte så du slepper og gå tom.

Tror dette er rett rekkefølge, men er vel ikke så nøye så lenge du ikke får eller har luft i systemet:

HB

VB

HF

VF - tilslutt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok men det er vel ikke godt å se forskjell på ny og gammel væske da min ble byttet i fjor , finnes ikke andre farger på denne bremsevæsken?

Min er gul aktig nå.

Har bytta nå og det gikk knirkefritt.... takker for svar.. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei men altså, vis du veit den er nesten tom og du fyller på ny, så er det ikke så alt for mye de tynne slangene rommer, så noen store gode pump så er det gamle ute, eventuelt 1 drope rød konditorfarge, men det er noe jeg fant på i farta. At den gamle blir rød spiller ingen roller for den hiver du jo..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.