Anbefalte innlegg

Har litt diverse som trenger vakuum på bilen min men blir aldri klok på hvor det er best å hente vakuumet fra..

 

Det som skal ha vakuum er

 

Haltech ECU

Wastegate

Dump

Bensintrykksregulator

turbotrykksmåler

 

Er det bare å sette en nippel i innsuget og gi alle vakuum fra samme sted? Eller er det noen som skal ha vakum før gasspjeldet?

 

Nå står dumpen min før IC, Er det slik at denne skal stå nærmest mulig gasspjeldet? Hvorfor i så fall og er det veldig ugunstig å ha den før ic??

 

Sånn ser motorrommet mitt ut sånn ca nå..

 

Bilde027.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

??? ingen som kan hjelpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alt som skal ha vakum kan vel kobles på samme plassen etter gassspjeld ja(altså på selve innsuget)

eneste som skal kobles før gasspjeld er vel wastegate vil jeg tro(mulig jeg tar feil med tanke på den men).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du tar vakum fra innsuget på alt utenom wastegate.

Wastegaten skal ha uttak på kompressor huset av turboen ved utgangen der luften forlater turboen.

 

Dette er slik jeg har gjort det på min 20VT motor med extern wastegate der ECU styrer wastegate via N75 magnetventil. Regner med det er overførbart til din, selv om du har boost controller?

 

Tror ikke det spiller noen rolle hvor du plasserer dump ventilen rent praktisk. På den siden som din er montert nå er slik det er montert originalt på mangen motorer (resirkulerbar dump vel å merke). Tror at ideen med å plassere den rett før gasspjeld er at da "tømmer" man ikke IC og hele systemet før man begynner å lade på igjen og må fylle opp hele volumet man nettopp har tømt før man kan bygge trykk igjen. Hvor merkbart dette er i virkeligheten kan jeg ikke uttale meg om.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakum er vel vakum uansett hvor du henter det i fra?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vakum er vel vakum uansett hvor du henter det i fra?

 

Joda, vakum er vakum men ser dei fleste turbo leverandører med extern WG setter styringen på utløpet av turboen, som dei sikkert har en god grunn til uten at jeg kan svare på det.

Kan det tenkes at det har noe med at ved ett slangebrudd så vil utløpet på turboen ha høyest trykk og vil da fremdeles klare å styre WG selv om trykket i systemet minker??? Ikke det at WG trenger styring ved for lavt trykk da men...vet som sagt ikke helt hvorfor dette blir gjort.

 

Johan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.