#1 Skrevet Juli 21, 2008 Sliter med høy CO på EU-kontroll, og derav feil lambda-verdi, fylte ca. 20% E85, da kom CO rett under kravet, men HC (uforbrent bensin) er fortsatt høy, soter mye på eksostuten. Kjører med MRC-chipper, 3 bar map, RS2 turbo og manifold. Mekaniker tipset om at det kanskje kunne være falskluft på innsugsside, og derav mager blanding. Har testet med startgass uten resultat. Kan det være selve chippene som er "dårlig" laget, eller kan det også være lekasje på eksos? Katalysatorer er vel bare godt for CO? Tenkte å montere tilbake MTM chippene bare for å teste om det blir bedre, men jeg har mine tvil da. Noen tips? Red: Har byttet plugger, temp-følere, vasket luftfilter, rengjort LMM, byttet lambda. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2008 hva med lambdasensoren da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2008 hva med lambdasensoren da? Glemte å si det ja, byttet den også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2008 Har du katalysatorer der i det hele tatt? Noe høyere HC før katalysator er ofte ikke helt unormalt, da dette er noe av det som "driver" katalysatoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 22, 2008 Har du katalysatorer der i det hele tatt? Noe høyere HC før katalysator er ofte ikke helt unormalt, da dette er noe av det som "driver" katalysatoren. De står der ja, men om de fungerer er nok noget tvilsomt. Hmm... Kanskje det ville hjulpet med et par "nye" brukte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 28, 2008 Ja, da byttet jeg katalysatorer, forbauselsen var stor når jeg plukket ned de gamle, den ene var flerret opp innvendig, og den andre var HELT tom, kunne se rett igjenom den... Resultat = C0 0,00 og godkjent. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 28, 2008 Godt å høre, da er det håp for oss andre som sliter litt med CO også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...