#1 Skrevet Juli 22, 2008 En kompis av meg har nettopp kjøpt en S4 sedan. Problemet er at det kommer en "durelyd" når han har full sving. Dette skjer uansett hvilken vei han svinger. Skjer også når han rygger. Men lyden går vekk når han tar inn clutchen og triller. Det er ved lav fart forresten, 1.gir. Han fikk beskjed av en som jobber i møller at det var sånn quattro-systemet var på disse bilene og at det ikke var noe å gjøre med lyden. Stemmer dette? Synes jo personlig at det ikke burde komme slike lyder på så dyre biler. Noen som har en S4 som vet om det kommer slik lyd? Takker for alle svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2008 Eg har en 2000mod s4 og der er ivertfall ingen dure lyd ved sving, so dette høres merkeleg ut 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2008 Ja jeg tror neppe det skal være sånn. Var innom BO racing og han mente det var noe så enkelt som feil hjulstilling. Så jeg håper det stemmer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2008 Jeg har tilsvarende durelyd på min A6 Avant quattro, Auto-Sentrum trodde kanskje det kunne være diffen som låser seg på et vis(det var noe han trodde per telefon), men det er kun på full sving og lav fart jeg opplever dette..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2008 Ja det er akkurat samme hos meg. Men jeg spurte Børge Olsen om det kunne være diffen, og han tvilte på dette. Driverkte på disse bilene tålte utrolig mye. Som oftest hvis det var noe gale med diffen så lakk den olje eller bilen hadde vært kolisjonsskadet. Jeg skal iallefall ta hjulstilling på bilen i første omgang. For jeg ser at dekkene slites skjeivt. De er nesten slitt helt ned på kanten og nesten ingenting på midten. Litt overdrevet .. Er ikke så gale.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 31, 2008 Jeg har tilsvarende durelyd på min A6 Avant quattro, Auto-Sentrum trodde kanskje det kunne være diffen som låser seg på et vis(det var noe han trodde per telefon), men det er kun på full sving og lav fart jeg opplever dette..... Har du snakket noe mer med de om dette? Har du alltid hatt denne lyden? Om det stemmer det de sier om at diffen låser seg, hvordan kan man fikse dette? Trodde ikke den bare kunne låse seg sånn uten videre? Må diffen byttes isåfall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 31, 2008 Jeg har tilsvarende durelyd på min A6 Avant quattro Samme på min 92 S4. Det kan virke som feil hjulstilling, men det ble tatt 4hjuls på min for 3-4 uker siden og alle tall var innen grensene. Kan høre ut som om diffen er på, men det er den heller ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...