Anbefalte innlegg

Hei, Jeg lurer på en ting.

Har en front fanger som er til en audi a4 b5, å jeg lurer litt på om det er noen som har gjort dette før, det er ingen som helst fester i fangeren.

Så jeg lurer på om jeg må lage fester av aluminium eller noe å støpe dem inn i fangeren.

Men hvordan gjør man det? har hørt det er lett men har aldri gjort det før.

Kan man kjøpe noe greier på biltema for.x?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Få med deg noen som har støpt litt glassfiber før.. du trenger i alle fall polyester, herder og glassfiberduk. Samt ei "taggete" rulle for og klemme ut luftbobler av glassfiber'n. Jeg kjøpte alt mitt på biltema.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

okaj, det hørtes jo greit ut, er det bare å ta det rett på det som er fra før eller må man pusse det ned eller noe?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har brukt matte ned det som er der fra før (som regel gel coat). Da hefter glassfiberen bedre. Også må du passe på og få ut ALLE luftbobler ellers blir glassfiberen helt sprø og du kan bare knipse på den så sprekker den. Og bruk hansker når du metter glassfiber duken med polyester.. Duken skal være helt gjennom våt av polyester før du har den på fangeren. Du må og legge på litt polyester på fangeren der glassfiber duken skal ligge. Til dette er det kjekt og ha en billig pensel du bare kan kaste etterpå. Og vær nøye med blandingsforhold herder/polyester.. ellers her det før du for sukk for deg, det blir også veldig varmt når det herder.. (en boks polyester tok fyr for meg)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du ikke legge ut bilder av fangeren da? så vi får se hva du har og jobbe med:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En annen måte å få ut luft på er også å legge plast over, slik at det blir helt tett, og sette på støvsugeren, og vakumere det.

Plasten er bare å rive av når det er herdet etter en times tid eller noe.

Ofte kan det være litt vanskelig å få glassfiberen til å ligge fint over og inni hjørner, og ved å legge plast over, og sette på vakum, så vil det holdes nede til det er herdet. Slipper da å få enkeltfibre som stikker opp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er litt på ferie nå, men kommer tilbake til uka å da skal jeg prøve å begynne skikkelig.

Kan ta bilde, men er egentlig bare å tenke seg en RS4 fanger i glassfiber, å den er bare helt tom bakpå.. men kommer bilder å alt snart.. takker for all hjelp så langt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.