#1 Skrevet Juli 22, 2008 Hadde bilen på Hjulstillingskontroll og når jeg fikk den tilbake, hadde jeg vanvittig dårlig sving mot høyre. Sporte hvorfor dt var slik og fikk beskjed om at siden det bare var styrekula på ene siden som hadde justering, hadde de måttet flytte ratte etter for å få rett spissing. Men dette resulterer da i at styrestaget botner alt for tidlig når jeg svinger mot høyre. Er det ingen ting å gjøre med dette? Kom meg bare så vidt opp innkjørselen min men den svingen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 22, 2008 Hadde bilen på Hjulstillingskontroll og når jeg fikk den tilbake, hadde jeg vanvittig dårlig sving mot høyre. Sporte hvorfor dt var slik og fikk beskjed om at siden det bare var styrekula på ene siden som hadde justering, hadde de måttet flytte ratte etter for å få rett spissing. Men dette resulterer da i at styrestaget botner alt for tidlig når jeg svinger mot høyre. Er det ingen ting å gjøre med dette? Kom meg bare så vidt opp innkjørselen min men den svingen.. Orginalt var det bare justering på den ene siden. Men, du kan kjøpe de indre styrestyrestagene nye. Disse passer selvfølgelig på begge sider med det resultat at du da kan justere på begge sider. Men, da må du jo ha ett nytt endeledd også da. Men når det er sagt så er det litt overraskende at de har justert så mye at du har merkbart dårligere sving til høyre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 22, 2008 Orginalt var det bare justering på den ene siden. Men, du kan kjøpe de indre styrestyrestagene nye. Disse passer selvfølgelig på begge sider med det resultat at du da kan justere på begge sider. Men, da må du jo ha ett nytt endeledd også da. Men når det er sagt så er det litt overraskende at de har justert så mye at du har merkbart dårligere sving til høyre... Var det jeg også synest var rart, for de sa de hadde flytta to tenner på rattet, det er vel ikke så mye? Så jeg såg ned på styrestagene nå og såg at belgen til høyre styre stag var helt knørva og hadde rivna i underkant, men fant ikke ut hva som var årsaken til det, noen som har peiling på hva som da har fåregått? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 22, 2008 Mansjetten har vel blitt krølla da de har skrudd på styrestaget for å justere. Mansjetten må holdes igjen slik at dette ikke skjer. Vel og merke hvis det er mansjetten på samme side som justering er på vi snakker om her. Her har de da evt. driti seg ut og mansjetten kan være det som "hindrer" rattutslaget ditt. Flytte rattet 2 tenner burde ikke gjøre så store utslaget at du skulle merke det noe særlig. Kanskje de uten helt å vite hva de dreiv med har forsøkt å løsne/justere hele styrestaget/endeleddet på h.s om dette er siden UTEN justering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 22, 2008 Mansjetten har vel blitt krølla da de har skrudd på styrestaget for å justere. Mansjetten må holdes igjen slik at dette ikke skjer. Vel og merke hvis det er mansjetten på samme side som justering er på vi snakker om her. Her har de da evt. driti seg ut og mansjetten kan være det som "hindrer" rattutslaget ditt. Flytte rattet 2 tenner burde ikke gjøre så store utslaget at du skulle merke det noe særlig. Kanskje de uten helt å vite hva de dreiv med har forsøkt å løsne/justere hele styrestaget/endeleddet på h.s om dette er siden UTEN justering. Det var nok dette som hadde sjett ja;) Så da må jeg til å skifte mansjett.. skal kjøre bilen 50 mil til helga, så er vel greit å få det fiksa... Takker for svar folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 22, 2008 Hadde bilen på Hjulstillingskontroll og når jeg fikk den tilbake, hadde jeg vanvittig dårlig sving mot høyre. Sporte hvorfor dt var slik og fikk beskjed om at siden det bare var styrekula på ene siden som hadde justering, hadde de måttet flytte ratte etter for å få rett spissing. Men dette resulterer da i at styrestaget botner alt for tidlig når jeg svinger mot høyre. Er det ingen ting å gjøre med dette? Kom meg bare så vidt opp innkjørselen min men den svingen.. Dette hørtes veldig rart ut. Alle golf 3 og vento jeg har tatt kontroll på har justering på begge sider.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 22, 2008 Dette hørtes veldig rart ut. Alle golf 3 og vento jeg har tatt kontroll på har justering på begge sider.. Jeg tipper det er energolfen han har hatt inne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 22, 2008 Jeg tipper det er energolfen han har hatt inne Da kan jeg skjønne det ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...