Fra 1.6 til 1.8T i A4 (B5)

Anbefalte innlegg

Ettersom søke funksjonen ikke vil fungere hos meg i Firefox eller IE lager jeg bare en tråd, så beklager om det alt er svart på!

Har en A4 (B5) 1.6 og vurdrer ombygging til 1.8T. Ja, jeg vet det nok ville vært billigere og lettere å solgt bilen og kjøpt en med 1.8T originalt. Men nå er ikke min bil original lenger heller... Så det faller bort. Bilen har også vært i landet i 10år i 2009 så betaler ingen avgifter til staten heller :)

Har prøvd å ringe diverse Møller sjapper for å få hjelp, men servicen er rett og slett elendig! Sendte en mail fra Audi.no og fikk beskjed om at de ikke hadde papirer på dette for modeller etter 1993.

SÅ til spørsmålet, hvor kan jeg skaffe dokumenter på hva som må byttes og hva som er forskjeller på 1.6 og 1.8T utgaven av 1995 Audi A4en (sedan)?

Må så vidt jeg har forstått ha noen papirer på forskjellene og at bilen tåler den økte effekten for å få det godkjent hos Biltilsynet.

Takk på forhånd!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På biler som er såpass nye må du trolig til TUV (tyskland) for å få papirer.

Motor, girkasse, bremser +++

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veit hva som må byttes, men må ha en liste på det og et skriv fra Audi at bilen tåler det.

Men jeg har jo sett flere A4er med 1.8 som har fått godkjent bytte til 1.8T, så det er jo mulig. Bare lurte om noen har erfaringer med det og vet hvor jeg kan få de papirene som evt. kreves av BT.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.