Timing av regreim 3b audi s2

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurer på hva slags merker man skal gå etter fro å sjekke at reima står riktig.

Min bil går ikke skikkelig etter regreim bytte hos vag.

Jeg mistenker at de har satt den en tann feil.

Jeg har prøvd å se etter en " O " på svinghjulet , men det er ingen merker der.Man kan vel bruke samme innstillingprosedyre som på en 200 eller er det annerledes på en s2.Er jo 3b motorer på begge 2.

Hvis jeg setter prikken på kamhjulet i senter på kåpemerket , er det ingenting å se i hullet, men hvis jeg setter kamhjulet en tann tilbake vises ca 1cm av innstillingsmerket i hullet.

Er det flere som tror de har satt den en tann feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er nok min en tann feil :(

Tlf i morra sånn at vag får rettet opp i denne feilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Geir Antonsen

Jeg har prøvd å se etter en " O " på svinghjulet , men det er ingen merker der.

Hvis jeg setter prikken på kamhjulet i senter på kåpemerket , er det ingenting å se i hullet, men hvis jeg setter kamhjulet en tann tilbake vises ca 1cm av i hullet.

Er det flere som tror de har satt den en tann feil?

 

 

innstillingsmerket?

Er det tenningsmerket du ser i hullet, streker med angitte grader, eller er det 0-merket for øvre dødpunkt?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser egentlig ikke så mye (temmelig svart), men som sagt hvis jeg setter merket på kamhjulet der det skal være, vises ingenting i inspeksjonshullet. Når jeg setter den an tann feil( eller sånn det skal være) vises ca 1 cm av instillingsplaten, Vanskelig å si om det står noe på den.

Har snakket med vag idag og de skal rette opp feilen de

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.