#1 Skrevet Juli 23, 2008 For å gjøre historien kort. Motor ble alt for varm på Vålerbanen som resulterte i at toppakning røyk, vann ut av eksosen. Toppen blir demontert, trykktesta og planet. Toppen hadde blitt overhalt for 5000km, så ventilene ble bare lett slipt over. Jeg gikk over alle ventilene med tynt sigarettpapir for å sjekke om det var lekkasje. Ting ble satt sammen igjen og montert på resten av motoren. Etter en stund med ustabil gange bestemte jeg meg for å ta en kompresjonstest, ca. 11+ bar, bortsett fra den ene sylinderen som viste 0 bar. Klarer å skyte ut en papirbit fra tennplugghullet da. Skal sies at to av ventilene som står der jeg mangler kompresjon måtte seteslipes. Hva kan det være stempelring? eller ventiler? Ventiler gikk jo så fint opp og ned med kammen etter ting var satt sammen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...