Motorproblem, 16v KR......?

Anbefalte innlegg

For å gjøre historien kort.

Motor ble alt for varm på Vålerbanen som resulterte i at toppakning røyk, vann ut av eksosen.

 

Toppen blir demontert, trykktesta og planet. Toppen hadde blitt overhalt for 5000km, så ventilene ble bare lett slipt over. Jeg gikk over alle ventilene med tynt sigarettpapir for å sjekke om det var lekkasje.

 

Ting ble satt sammen igjen og montert på resten av motoren. Etter en stund med ustabil gange bestemte jeg meg for å ta en kompresjonstest, ca. 11+ bar, bortsett fra den ene sylinderen som viste 0 bar. Klarer å skyte ut en papirbit fra tennplugghullet da.

 

Skal sies at to av ventilene som står der jeg mangler kompresjon måtte seteslipes.

 

Hva kan det være stempelring? eller ventiler? Ventiler gikk jo så fint opp og ned med kammen etter ting var satt sammen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.