bremser coupe 2.3E quattro

Anbefalte innlegg

har en coupe 2.3E quattro den har større bremser enn den andre coupeen jeg har som er samme motor og fwd.. er det samme bremser på 10V og 20V quattro? og mindre på 10v fwd?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er samme bremser foran på 10v quattro og 10v fwd, men det er litt forskjellige bremser bak. 256 mm skiver foran på begge.

20v har forskjellige fra 10v (quattro og fwd) både foran og bak. Det er 276mm skiver foran og 245mm bak på min iallefall, og det skal være originaldimensjonen. 20v quattro og 20v fwd har også forskjellige bremser, selv om det ikke er store forskjellen.

 

kilde http://www.ebcbrakes.com/Assets/ebc2004_5ukdisc.pdf

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmm.. får ikke det helt til å stemm.. trodde det var like bremser bake helt opp til s2.. og at forsjellen var fremm.. calippern er jo større fremme på min quattro 10v enn 10v fwd

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal tolke tallene i tabellen der jeg, men det er nå forskjellige tall på 10v og 20v både med og uten quattro. Men dette er det sikkert noen som har mer peil på en meg, jeg vet bare hva som er på min jeg.

 

Kan jo hende EBC har skrivefeil i lista si også :confused:

 

Edit: kommer jo litt an på hvilken årsmodell osv du har da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey.. muli at skivene er like SMÅE :) men calippern er større på quattroen å begge er 89 mod.. vr jo egentli ikke så nøye da..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser nå at du har en coupe 2.2 fwd, er dette en typ 81? da har du i tilfelle mindre skiver ja. 239mm foran og 200 bak!

 

Mye tall her gitt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av stig kristiansen

okey.. muli at skivene er like SMÅE :) men calippern er større på quattroen å begge er 89 mod.. vr jo egentli ikke så nøye da..

 

OK

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er ombygd me 3B motor.. men orginal me 2.3E

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ahhh. 3b og fwd? hørtes spennende ut :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fikk smake autovern på acr treffet i mo i rana i høst.. så etter eu skal det byttes motor i nyinnkjøpt quattro :) så bare at det va større bremser på den..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok en grunn til at fabrikken aldri fant på noe så fjollete som å sette en 20v turbo i en FWD-bil.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Eyvind Spangen

Det er nok en grunn til at fabrikken aldri fant på noe så fjollete som å sette en 20v turbo i en FWD-bil.. ;)

 

Dumt at de da faktisk gjorde det :D

 

I salgsbrosjyren på bilen min (kilde Nordicaudi) så står det at 20v ble levert uten quattro.

 

EDIT. trøtt som jeg er så jeg ikke at du skrev 20v turbo.

 

My bad!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.