Anbefalte innlegg

har en 2.3E ng motor som virker som den får for mye bensin innimellom når den blir varm.. plutselig begynner den å fuske ryker svart og får ikke opp turtall på den.. såvidt det går an å ta løs me den når den fusker.. jager åsså masse på turtall når den fusker.. å plutselig går den normalt en stund. har prøvd å koble bort lamda.. måle tempgiver. osv osv.. noen som har forslag?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan minne litt om problemet jeg hadde med min NG, det viste seg da at det var bensinhjernen...vanskelig å teste seg fram, må nesten prøve en hjerne som du veit funker..

 

Emil

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

okey.. skal prøve en annen da.. det som er så rart er at det virker som fuskingen begynner når bilen får en viss tempratur..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En hjernefeil kan jo være veldig "rar", min kunne gå fint i 5 min, før den blei helt ugrei. Fuska og harket, måtte holde turtallet oppe på rundt 5-6, før jeg kunne kjøre 5 min til. Så var det samma faenskapen om igjen...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

akkurat sånn er min å.. skal prøve en annen hjerne.. takk for tips :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

prøvde ny hjerne i dag.. men det hjalp lite..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvis noen kommer på noe som får motoren til å gå normalt.. kan motoren hentes ferdi på palle om 3-4 måner :) for da skal den ut uansett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lamdasensoren!

Om den er defekt kan det gi symptomer som du nevner!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men den fusker uansett om jeg kobler bort lamda..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tJa!

 

Hva med falsk luft da? eller lekkasje i O-ring på dysene?

 

En fin måte og finne falsk luft lekkasje er og bruke en flaske med start gass. Spray direkte mot de punkt det kan tenkes og være en lekk (dyser,vacumslanger etc..). Er det en lekk vil startgassen trekkes inn og motoren endre gange.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.