#1 Skrevet Juli 23, 2008 Hei har kjøpt nye bremseskiver og klosser til bilen (Golf 4 stasjonsvogn) I den forbindelse har jeg et par kjappe spørsmål før jeg setter igang (har aldri bytta før, men er sånn passe nevenyttig) 1. Foran; når jeg skal presse inn stempelet skal jeg ta av de gamle klossene så presse inn, eller la de gamle klossene være på og presse inn og så inn med de nye? 2. Kobberpasta? Hvor påfører jeg den? Er ikke såååå godt kjent med bremsefaguttrykk så bruk enkle ord 3. Er det noe jeg bør være spesiellt oppmerksom på foran/bak? Har fått med meg at det kreves spesialverktøy bake og har kjøpt biltemas verktøy for det. 4. Må jeg ta av lokket til bremseveskebeholderen når jeg presser inn stempelet? (for å "lette på trykket"?!) 5. Er det noen spesielle kjemikalier jeg kan bruke for å rense skiva før den tas ibruk? Veit at det finnes no sånt på boks men går det an å bruke f.eks aceton ellerno sånt? Håper på noen kjappe svar! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2008 Hei har kjøpt nye bremseskiver og klosser til bilen (Golf 4 stasjonsvogn) I den forbindelse har jeg et par kjappe spørsmål før jeg setter igang (har aldri bytta før, men er sånn passe nevenyttig) 1. Foran; når jeg skal presse inn stempelet skal jeg ta av de gamle klossene så presse inn, eller la de gamle klossene være på og presse inn og så inn med de nye? 2. Kobberpasta? Hvor påfører jeg den? Er ikke såååå godt kjent med bremsefaguttrykk så bruk enkle ord 3. Er det noe jeg bør være spesiellt oppmerksom på foran/bak? Har fått med meg at det kreves spesialverktøy bake og har kjøpt biltemas verktøy for det. 4. Må jeg ta av lokket til bremseveskebeholderen når jeg presser inn stempelet? (for å "lette på trykket"?!) 5. Er det noen spesielle kjemikalier jeg kan bruke for å rense skiva før den tas ibruk? Veit at det finnes no sånt på boks men går det an å bruke f.eks aceton ellerno sånt? Håper på noen kjappe svar! 1. Du kan velge. Kan presse både på den gamle klossen og selve stempelet. 2. Kobberpasta smører du på alle steder der bremseklossen ligger inntil annet gods. Untatt på selve bremsebelegget ( det inn mot skiva ) selvsagt. Altså på baksiden og i enden av klossen. 3. Kan ikke komme på noe iogmed at du allerede veit om det med å skru og presse samtidig bak. 4. Nei, men vær obs på at det kan flyte over i beholderen ( presses ut av lokket ) hvis noen har etterfylt bremsevæske mens det var slitte klosser. Evt. tappe/suge ut litt. 5. Tynner eller annet kjemisk renseprodukt som ikke inneholder noen form for fettstoffer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2008 Hepp! Takk takk! Aceton går altså til å rense skivene? Er vel så fettfritt som man får det... har det bare liggende nede i boden serru... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 23, 2008 Aceton skal gå fint det... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...