Hjelp!Forskjel på gasspjeld??

Anbefalte innlegg

En kompis sliter med gasspjeldet på 1.8Ten sin, og det originale har delenr 058 133 063 C.

Har nå muligheten til å få tak i et med delenr 058 133 063 M.

I følge Møller Trondheim er forskjellen at det sistnevnte er for biler fra februar 97, mens det han har er for 96 modeller.

Vil det gå an å bruke det på bilen hans? Han har en 96 modell, altså en med vaier og ikke elektronisk gassoverføring.

Er det pluggene til ledningene som er forskjellig eventuelt, og går det an å lure det til på et vis?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg sa til deg tidligere så går det desverre ikke ann å bruke spjelet som kun har el styring da dette ikke har noe mulighet til å feste wiren.

Pluggen er i tillegg forskjellig på spjelene..

Jeg har jo dette spjelet som er kun el styrt, og skulle jo selv også hatt dette med wire styring :-)

Skulle ønske det gikk ann å trikse dette til da det sikkert koster 2500,- for spjelet på Møller... (Stealership)

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som jeg sa til deg tidligere så går det desverre ikke ann å bruke spjelet som kun har el styring da dette ikke har noe mulighet til å feste wiren.

Pluggen er i tillegg forskjellig på spjelene..

Jeg har jo dette spjelet som er kun el styrt, og skulle jo selv også hatt dette med wire styring :-)

Skulle ønske det gikk ann å trikse dette til da det sikkert koster 2500,- for spjelet på Møller... (Stealership)

Morten

Det jeg har fått delenr på av en her i klubben nå, altså det med bokstaven M på slutten, er av typen som har wire og ikke er elektronisk slik jeg forsto det.

Spjeldet til 1.8Ten til han jeg prøver å hjelpe kostet 3500,- pluss at det var 3 ukers leveringstid...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, da beklager jeg innlegget :-) Var ikke klar over at du hadde fått tak på et nytt :)

Men utifra det jeg har funnet av info så ser det ut som 058 133 063 M kan stemme på en AEB motor :-)

Men!

Åh steike satan! Så dyrt??? :-O Da gruer jeg meg til jeg må kjøpe et selv :-S Får noen feilmeldinger på spjelet mitt til tider..

Det blir dyrt :-(

Morten

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt Ruben Dahlberg her på forumet, har har en AEB motor til overs med wire spjeld. Stått i en 1,8t A4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kontakt Ruben Dahlberg her på forumet, har har en AEB motor til overs med wire spjeld. Stått i en 1,8t A4

Takk for tipset, PM sendt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løfter denne tråden igjen jeg. Jeg har en 96mod a4 1,8t, som skal ha gasspjeld 058 133 063 C. etter litt sjekking i etka ser jeg at 97-99 skal ha en annen spjeld med nummer 058 133 063 Q, og denne får man tak i overalt, men den jeg skal ha med C på slutten er nermest umulig å få tak i annet enn møller som jeg redd koster en formue.

Så er det noen som vet hva som er foskjelden på disse? de er helt idenstiske annet enn at returfjøra på spjellet er litt stivere på Q modellen.

Hvis noen også hadde kunnet funnet ut av prisen på C modellen på møller hadde jeg også blitt veldig taknemilig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

AEB motorenne ble aldri levert med el-wire. Husene fra 95-96 © er helt identiske med de som brukes til 97-99 (Q og M).

Når facelift modellen kom ble wiren byttet ut med el-wire, men da ble AEB motorkoden bytet ut med AWT (tror jeg den heter).

Sliter veldig med fjusking ved gjevnt lavt turtall, samt feilkoder så derfor mistenker jeg gasspjeldhuset. Har prøvd to andre med delenummer som slutter på Q og M, men får fortsatt opp den samme feilkoden,samt fjusking så derfor mistenker jeg at de ikke går om hverandre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

C og Q går ikke omverandre, pluggene er lik men er forskjell på motorstyringen. har testet ut dette og vet det ikke går

Så man må ha samme delenummer på spjell uansett hva man har

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hm. Det var litt nedtur, men uansett takk for svaret. Får lete litt til etter et nytt da.

Men om noen vet prisen på C spjeldet hoss møller så blir jeg også glad.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.