Ulik bredde på dekk fra produsent

Anbefalte innlegg

Skal ha nye dekk på 8x18" hjula på S2'n og vil derfor prøve med et smalt 225dekk for å unngå subbing.

Et 225 dekk har jo vist seg tidligere å være smalt fra en produsent og bredt (vanlig?) fra en annen.

Gjelder dette kun sånn pingponglivelong-dekk eller er det mere "skikkelige"merker som har dette også?

Må ha noe skikkelig merke..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er vel stort sett budsjett-dekk som opererer med veldig avvikende bredde på en spesifik dimensjon. Nankang NS-II og Falken FK451 er to eksempler på dekk som er veldig smale i forhold til oppgitt bredde. Skal du ha smalere dekk fra en anerkjent produsent må du nok rett og slett velge en annen dimensjon.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det jeg frykta desverre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg opplevde at BFGoodrich var veldig smalt også. Husker ikke eksakt modell, men kan finne det ut. Er noen år gammelt, så denne modellen har nok gått ut. Vet ikke hvordan det er med nye modeller av BFG.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok flere merker enn bare linglongtypene som varierer!

Kumho vil ikke jeg si er linglong/eller direkte billig.. Men 235 Kumho er hvert fall en del smalere enn

Dunlop SP Sport Maxx 235/40-18

I lokallaget var det to A6´r med 235/40-18

Kumho på 8x18 felg

Dunlop på 8,5x18

På bilen med Dunlop, så fortsatt dekkene breiere ut en de fra Kumho

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er nok flere merker enn bare linglongtypene som varierer!

Kumho vil ikke jeg si er linglong/eller direkte billig.. Men 235 Kumho er hvert fall en del smalere enn

Dunlop SP Sport Maxx 235/40-18

I lokallaget var det to A6´r med 235/40-18

Kumho på 8x18 felg

Dunlop på 8,5x18

På bilen med Dunlop, så fortsatt dekkene breiere ut en de fra Kumho

Målte du på noen av bilene eller så det bare sånn ut?:) Tenkte på at mønsteret kan jo være med på å påvirke inntrykket. Men skulle hatt noen "smale 225 dekk som ikke er Nankang e.l

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli PZero Nero er også ganske smalt med litt runde dekkskuldre. Sammenlignet mine Pirelli 235/30x20

med Falken 452 i samme dimensjon og Falkendekket var 2-3 cm bredere.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli PZero Nero er også ganske smalt med litt runde dekkskuldre. Sammenlignet mine Pirelli 235/30x20

med Falken 452 i samme dimensjon og Falkendekket var 2-3 cm bredere.

Hvordan er Pirelli hjula mtp støy? Hadde noen P6000 på en A6 4b for en del år siden og de var så ille at de ble byttet etter 100mil: haha :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Målte du på noen av bilene eller så det bare sånn ut?:) Tenkte på at mønsteret kan jo være med på å påvirke inntrykket. Men skulle hatt noen "smale 225 dekk som ikke er Nankang e.l

Målte ikke..

Men så at dekket på 8,5" felgen stakk mer på utsiden av felgen enn Kumho dekka gjorde på 8" felg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er Pirelli hjula mtp støy? Hadde noen P6000 på en A6 4b for en del år siden og de var så ille at de ble byttet etter 100mil: haha :

Pirelli PZero Nero er støysvake sammenlignet med andre dekk jeg har kjørt på f.eks. Dunlop Sport Max.

Generelt støyer dekk med "normalt" (asymetrisk) mønster mindre enn dekk med v-mønster.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pirelli PZero Nero er støysvake sammenlignet med andre dekk jeg har kjørt på f.eks. Dunlop Sport Max.

Generelt støyer dekk med "normalt" (asymetrisk) mønster mindre enn dekk med v-mønster.

Ok, takk for Info Inge! Da kan det hende det blir å prøve ut noen pirelli's:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.