Oslo: Noen som vil hjelpe meg å bytte regreim på 1.8t (AEB) asap ?

Anbefalte innlegg

Hei hopp!

 

Har en liten stund hatt en jævla rar lyd fra motorrommet og i dag fant vi endelig ut hva som forårsaket det. Bilen er en 1997 A4 Avant 1.8 Turbo Quattro (med aircondition..).

 

Viser seg at register strammeren har løsnet/røket/gått i filler (skal være byttet på 120k, bilen har nå gått 196k : rolleyes). Har ikke merket noe unormalt eller rart utover lyden så tror ikke det har hoppet noen ledd på registeret (lov å håpe...).

 

Anyway, dette er på mange måter bruksbilen og i dag ble prosjektbilen solgt (Og det var kjøper der som fant feilen på a4 :tilber:) så plutselig har jeg ca 0 biler å bruke utover damas 1970 modell volvo 142.

 

Jeg har gjort mye rare ting på bil før, men å bytte regreim + strammer har jeg ikke gjort.

 

Bilen ble dyttet (igjen; ved hjelp av han som kjøpte 100'en pluss kameratene hans, for en utrolig hyggelig gjeng! :)) inn i garasjen min hvor jeg har alt verktøy osv men trenger da noen som kan hjelpe meg med selve jobben.

 

Er ikke snakk om en slik sak hvor jeg bare står og ser på noen jobbe, strengt tatt kan jeg gjøre alt selv bare noen sier hva jeg skal gjøre. Har skrudd ekstremt lite på A4'en og noen som har gjort dette eller noe som ligner og vet sånn ca hvor shit skal hadde gjort dette uendelig mye enklere.

 

Håper jeg kan få tak i delene i morgen, litt usikker på hva møller skal ha med NBS vil ha ~1800 for reim + strammer.

 

Trenger da egentlig å få gjort dette så fort som fysisk mulig og betaler selvfølgelig for hjelpen om det er ønskelig.

 

Garasjen er ovenfor markellbekken i Oslo.

 

Om noen kan hjelpe meg, post gjerne her eller send en sms/ring 410 48 1 47.

 

-Christian

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var regreima byttet, er jo egentlig relativt enkelt på disse fant jeg jo ut. Bently manualen og en kamerat som kunne holde hele frontpartiet før vi fikk plassert det på en stol holdt lenge.

 

Fortsatt usikker på om noe er herpa i toppen dog, men ting så ut som de var lina opp relativt ok slik de stod så vi får se. Kan jo ha hatt litt flaks her.. værste fall må ventilene til pers.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.