#1 Skrevet Juli 23, 2008 da har jeg fått tilbake lysten til å skru typ44 igjen etter lang pause. må si det var digg å høre femmerlyd igjen hehe virkelig musikk for ørene!!! bilen er en 1987mod audi 100 tq. har funnet ut at jeg må ha trimkam av noe slag.tdc er riktig og kammen ikke kan stå der den skal, for da virker det som om ventilene tar i stempelene. men har prøvd meg frem nå og virker som jeg kanskje har truffet hvilken posisjon som fungerer men når jeg gir på nå så begynner motorlampa og lyse. hva kan dette komme av?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2008 opp opp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2008 min lyste også. er den chippet eller orginal? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2008 Om det lyser under pådrag er det ofte bankesensoren som er defekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2008 den er original nå. dyre saken å skifte ut det a. eller køddent for den saks skyld 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 24, 2008 Tror jeg ville sjekket registeret nøye. Kan hende sporkilen på nedre registerhjulet ditt er knekt og at det har flytta seg litt. Det gir feilkode på hall sensor og check engine lys 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 24, 2008 mener du sporkilen på svingningsdemperen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 24, 2008 Kilen er i det nedre register hjulet som er skrudd i svingningsdemperen. Disse hjula er støpegods så det er en svakhet at kilen knekker. Hjulet er ikke så dyrt i innkjøp men det er jo endel arbeid å bytte om det er det som har skjedd med bilen din 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 24, 2008 men har jo prøvd å stille kammen etter tdc da og det funket dårlig så kan vel ikke være det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 24, 2008 men har jo prøvd å stille kammen etter tdc da og det funket dårlig så kan vel ikke være det Det er nok ikke sporkilen. Min motorlampe lyste også men det kom ikke før etter brannen i ledningsnettet: klø : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juli 24, 2008 hehe jeg har nok ikke hatt noe brann i alle fall. spørs om det er bankesensoren som Spangen skrev noen som har peil hvor mye det kan koste meg nytt ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juli 24, 2008 hehe jeg har nok ikke hatt noe brann i alle fall. spørs om det er bankesensoren som Spangen skrev noen som har peil hvor mye det kan koste meg nytt ??? Prøv den. Aner ikke pris. Kan jo være så "heldig" at du ikke får tak i: rolleyes Min lyste ikke konstant. Kom lys først ved ca50% gasspedal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juli 24, 2008 Prøv den. Aner ikke pris. Kan jo være så "heldig" at du ikke får tak i: rolleyes Min lyste ikke konstant. Kom lys først ved ca50% gasspedal. akkurat samme som min. kom når den begynte å lade etter jeg hadde stilt opp turbotrykket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juli 24, 2008 virker faktisk som om den begynner å lyse når jeg får turbotrykk ja hehe. rart det der. hvor sitter egentlig bankesensoren a? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Juli 24, 2008 virker faktisk som om den begynner å lyse når jeg får turbotrykk ja hehe. rart det der. hvor sitter egentlig bankesensoren a? Den sitter vel mitt på blokka på førersiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Juli 24, 2008 Det kan være brudd på ledningen til tempføleren som sitter i intercoleren, det var det hos meg. Ev prøv å få blinket ut feil-koder. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Juli 24, 2008 Ville kansje sjekket temp sensoren ja! etter bytte av intercooler glemte jeg denne og den ble hengende og slenge så kan være min hadde gått i filler når lampa begynte å lyse;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet August 15, 2008 åssen får jeg egentlig lest ut feilkoder på bilen ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet August 15, 2008 det med temp sensoren hadde dere helt rett i. rimelig sikker på at jeg har fått te innstillingen av kammen rett også nå, går pent igjen. problemet nå er at med en gang jeg får trykk så dauer den og lambda blir svart?? noen som har gode forslag?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet August 15, 2008 er litt slark i turboen også uler det ganske mye under pådrag 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet August 15, 2008 det med temp sensoren hadde dere helt rett i. rimelig sikker på at jeg har fått te innstillingen av kammen rett også nå, går pent igjen. problemet nå er at med en gang jeg får trykk så dauer den og lambda blir svart?? noen som har gode forslag?? Søk litt i trådene som jeg har innlegg i. Hadde samme problemet så det kan hende du finner ut noe der i fra. Det er garantert ikke slark i turboen som gjør dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...