motor nøkker når den får turbotrykk typ44

Anbefalte innlegg

da har jeg fått tilbake lysten til å skru typ44 igjen etter lang pause. må si det var digg å høre femmerlyd igjen hehe virkelig musikk for ørene!!!

 

bilen er en 1987mod audi 100 tq.

har funnet ut at jeg må ha trimkam av noe slag.tdc er riktig og kammen ikke kan stå der den skal, for da virker det som om ventilene tar i stempelene. men har prøvd meg frem nå og virker som jeg kanskje har truffet hvilken posisjon som fungerer men når jeg gir på nå så begynner motorlampa og lyse.

hva kan dette komme av??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

min lyste også. er den chippet eller orginal?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om det lyser under pådrag er det ofte bankesensoren som er defekt. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den er original nå. dyre saken å skifte ut det a. eller køddent for den saks skyld

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg ville sjekket registeret nøye. Kan hende sporkilen på nedre registerhjulet ditt er knekt og at det har flytta seg litt. Det gir feilkode på hall sensor og check engine lys

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

mener du sporkilen på svingningsdemperen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kilen er i det nedre register hjulet som er skrudd i svingningsdemperen. Disse hjula er støpegods så det er en svakhet at kilen knekker. Hjulet er ikke så dyrt i innkjøp men det er jo endel arbeid å bytte om det er det som har skjedd med bilen din

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men har jo prøvd å stille kammen etter tdc da og det funket dårlig så kan vel ikke være det

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men har jo prøvd å stille kammen etter tdc da og det funket dårlig så kan vel ikke være det

 

Det er nok ikke sporkilen. Min motorlampe lyste også men det kom ikke før etter brannen i ledningsnettet: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe jeg har nok ikke hatt noe brann i alle fall. spørs om det er bankesensoren som Spangen skrev

 

 

noen som har peil hvor mye det kan koste meg nytt ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe jeg har nok ikke hatt noe brann i alle fall. spørs om det er bankesensoren som Spangen skrev

 

 

noen som har peil hvor mye det kan koste meg nytt ???

 

Prøv den. Aner ikke pris. Kan jo være så "heldig" at du ikke får tak i: rolleyes

 

 

 

Min lyste ikke konstant. Kom lys først ved ca50% gasspedal.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv den. Aner ikke pris. Kan jo være så "heldig" at du ikke får tak i: rolleyes

 

 

 

Min lyste ikke konstant. Kom lys først ved ca50% gasspedal.

 

akkurat samme som min. kom når den begynte å lade etter jeg hadde stilt opp turbotrykket

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker faktisk som om den begynner å lyse når jeg får turbotrykk ja hehe. rart det der.

 

hvor sitter egentlig bankesensoren a?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

virker faktisk som om den begynner å lyse når jeg får turbotrykk ja hehe. rart det der.

 

hvor sitter egentlig bankesensoren a?

 

Den sitter vel mitt på blokka på førersiden.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan være brudd på ledningen til tempføleren som sitter i intercoleren, det var det hos meg. Ev prøv å få blinket ut feil-koder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville kansje sjekket temp sensoren ja! etter bytte av intercooler glemte jeg denne og den ble hengende og slenge så kan være min hadde gått i filler når lampa begynte å lyse;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen får jeg egentlig lest ut feilkoder på bilen ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det med temp sensoren hadde dere helt rett i. rimelig sikker på at jeg har fått te innstillingen av kammen rett også nå, går pent igjen.

 

problemet nå er at med en gang jeg får trykk så dauer den og lambda blir svart?? noen som har gode forslag??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er litt slark i turboen også uler det ganske mye under pådrag

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det med temp sensoren hadde dere helt rett i. rimelig sikker på at jeg har fått te innstillingen av kammen rett også nå, går pent igjen.

 

problemet nå er at med en gang jeg får trykk så dauer den og lambda blir svart?? noen som har gode forslag??

 

Søk litt i trådene som jeg har innlegg i. Hadde samme problemet så det kan hende du finner ut noe der i fra.

 

Det er garantert ikke slark i turboen som gjør dette.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.