#1 Skrevet Juli 23, 2008 Ja da kom det noen illevarslende lyder fra døra og nå går ikke vinduet opp når jeg trykker på knappen. Jeg regner med det er noen andre her som har skrudd på disse vinduene før og som kanskje kan gi meg noen tips. Det ser ut som det er noe wire system som styrer vinduene, men hvordan virker det, og hva har gått galt? Heisen virker fint ned og hvis jeg løfter vinduet selv og så kjører heisen opp så står vinduet fast oppe, det vil bare ikke kjøre opp selv. Er det noen som vet hva problemet er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 23, 2008 Selve hjulet som drar wirene er plastikk, og det sitter på en metallaksel. Akselen ruster pga fuktighet osv i døra, så sitter det dønn. Du må ut med hele dørramma. Det er 1 bolt i hvert hjørne av døra når du har tatt av dørtrekket.Da kommer hele ramma med vindu og alt. Så løsner du vinduet fra hevemekanismen, deretter selve mekanismen, også får du tatt den helt ut... Skru den pent fra hverandre, så skjønner du hvordan den sitter sammen. Er litt knot, men det går. Smør opp wirene og motor. Drevene har du godt med fett på, så de går lett. Woila.. Da burde den funke;) Lykke til.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 23, 2008 Jeg tipper det er den bolten/tappen som fester vinduet til heve-mekanismen som har falt ut. Se om du skjønner noe av den flotte paint-skissen under. Tappen skal egentlig sitte i hullet i braketten på vindusglasset, men faller ofte ut fordi den mangler låsering på baksiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2008 Takk for tipsene men det var desverre ikke så enkelt. Midt på wiren sitter en plombe som drar viduet opp og ned, sporet til denne - i braketten - er ødelagt, og så har wiren krøllet seg rundt inne i mekanismen. Nå er plastdrevet i ganske dårlig form og wiren har masse knekker, er redd jeg trenger helt ny hevemekanisme. Er det noen som har en slik liggende? det er selvfølgelig førerdøren det er snakk om. Og hvis du har en slik har du kanskje også en sentrallås aktuator? Den originale har tydeligvis tatt kvelden for det er montert en ekstra der nå, og etter jeg hadde rotet der så fungerte sentrallåsen dårlig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2008 Er det noen som har en slik liggende? det er selvfølgelig førerdøren det er snakk om. Og hvis du har en slik har du kanskje også en sentrallås aktuator? Slikt er jo relativt ukurant å sende, så det kommer litt an på hvor du bor... Men her nede på sentrale østland vet jeg at hvertfall Mikkel over her og Øystein Heigård har denne mekanismen liggende. Får også kjøpt den ny fra http://www.hovwdiaudi.dk , hvis du har lyst til å virkelig gjøre det ordentlig. Jeg hadde to komplette sett med sentrallås-aktuatorer liggende (8 stk), men er redd de fulgte med delebilen da jeg ga bort den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 25, 2008 Jeg holder til i Stavanger da men det må vel gå an å sende dette, jeg vil jo uansett betale frakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...