#1 Skrevet Juli 23, 2008 Hei! Jeg har litt trøbbel med bilen etter å ha montert N75H (Race-ventilen). Problemet tror jeg er at denne ventilen reagerer for kjapt og man får en spiker i turbotrykket som overskrider det som er lov ifølge ECU. Feilkodene jeg får: 16505 - Throttle Position Sensor (G69): Implausible Signal P0121 - 35-10 - - - Intermittent 16487 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too High P0103 - 35-10 - - - Intermittent xxxxx - Maximum Boost Pressure Exceeded Husker ikke feilkoden Jeg har så senere funnet ut at det kan være andre årsaker til dette og skulle prøve å feilsøke via VAG-Com. MEN! Jeg får ikke opp de blokkene i Vag-Com som jeg trenger. Jeg trenger Group 032 ( Fuel Trim ) og 115 i Engine modulen. Disse får jeg "Group XXX is unavailable" på. Samt skulle Group 015 og 016 inneholde "Missfire Information" Her er det et par missfire paramatere og resten er møl som ikke er relatert.. Noen andre som kan sjekke dette på sin Audi A4 (AEB)? Kan det være på grunn av at bilen er chippet at jeg bare leser tullete verdier? På forhånd takk! Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 28, 2008 Bump? :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 11, 2008 Bumpedibump? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 11, 2008 16487/P0103/000259 - Mass Air Flow (MAF) (G70): Signal too High Possible Symptoms * Probably no serious malfunctions * Loss of power Possible Causes * Wiring and/or connections (short circuit?) * Mass Air Flow (MAF) (G70) defective Possible Solutions * Check wiring and connections * Check / Replace Mass Air Flow (MAF) (G70) Special Notes * In MY 1995-2002 (?) in Europe at VW-diesel-cars G70 had the bad reputation of slowly losing his performance, causing loss of power. It's not a matter of defective or breaking down, but it is filthy / dirty (not easy to clean). You can check functionality by making a log in [01-engine], [meas.blocks-08], group 003 (3e gear, full throttle, from 1700-4000rpm) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 11, 2008 Turbotrykksspike får du fordi magnetventilen reagerer for seint, ikke for kjapt. Desverre normalt når magnetventil brukes til å styre ladetrykk. Det kan være at din ECU er for gammel og ikke har alle disse måleblokkene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 11, 2008 Turbotrykksspike får du fordi magnetventilen reagerer for seint, ikke for kjapt. Desverre normalt når magnetventil brukes til å styre ladetrykk. Det kan være at din ECU er for gammel og ikke har alle disse måleblokkene. Takker for tilbakemelding folkens! :-) Men ja.. LMM har jeg byttet og tror jeg har funnet denne OK. Grunnen til at jeg får denne feilmeldingen har jeg en følelse av at kan være resirkventilen (Forge 007) som bidrar. At denne slipper litt når det passer seg og skaper en feilmåling for LMM. Dette med at N75`n kan være for treg syntes jeg virket rart.. Men det kan være en mulighet! MEN! Jeg har ikke orginal N75.. Det er N75H, denne reagerer raskere enn orginalen og har større kapasitet enn orginalen. Så jeg trodde ikke denne skulle være årsaken.. Men det kan jo hende den er defekt. Kjøpt ny fra 034Motorsport. Har kjøpt meg en ny intercooler fra 034 med slanger fra turbo->innsug. Så om det er en lekasje som skaper problemer så finner jeg den da hvertfall! Har prøvd å trykkteste. Men det er sporadisk når feilen dukker opp. Virker nesten som at hjernen er for lavt innstilt på "Max Boost Pressure". Bilen er chippet hos ES-Tuning som sagt, og Egil sa den SKULLE være stilt høyere. Og jeg ser på Boost-meteret mitt at den aldri går noe høyere enn 1.4-1.5bar. Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 11, 2008 Takker for tilbakemelding folkens! :-)Men ja.. LMM har jeg byttet og tror jeg har funnet denne OK. Grunnen til at jeg får denne feilmeldingen har jeg en følelse av at kan være resirkventilen (Forge 007) som bidrar. At denne slipper litt når det passer seg og skaper en feilmåling for LMM. Dette med at N75`n kan være for treg syntes jeg virket rart.. Men det kan være en mulighet! MEN! Jeg har ikke orginal N75.. Det er N75H, denne reagerer raskere enn orginalen og har større kapasitet enn orginalen. Så jeg trodde ikke denne skulle være årsaken.. Men det kan jo hende den er defekt. Kjøpt ny fra 034Motorsport. Har kjøpt meg en ny intercooler fra 034 med slanger fra turbo->innsug. Så om det er en lekasje som skaper problemer så finner jeg den da hvertfall! Har prøvd å trykkteste. Men det er sporadisk når feilen dukker opp. Virker nesten som at hjernen er for lavt innstilt på "Max Boost Pressure". Bilen er chippet hos ES-Tuning som sagt, og Egil sa den SKULLE være stilt høyere. Og jeg ser på Boost-meteret mitt at den aldri går noe høyere enn 1.4-1.5bar. Morten Jeg sa ikke at N75 var defekt, bare det at det er ett ladetrykksreguleringsprinsipp som ikke reagerer fort nok i forhold til konvensjonel wastegate. Fordeler og ulemper med begge oppsett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...