Anbefalte innlegg

Hei!

 

Noen som har peiling på hva man skal bruke til å pusse ned felger med før lakkering?

Finnes det egen spakkel til felger for å spakle i skader?

Hvordan lakk merke er bra?Evt grunning!?

Grovhet på sandpapir?

Våt eller tørt?

Dremel?

 

Takker for alle svar:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vinterfelga mine pusset jeg bare ned med P400 tørr papir og gikk så lett over med finere våtpapir, la grunning og så sølvfarga felglakk fra Biltema. Sitter som bare juling og ser faktisk ikke ille ut :D Mer enn nok på vinterfelga iallefall :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhh... knall at du lærer deg dette slik at du kan fikse og lakkere mine felger og :P:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På vinterfelga mine pusset jeg bare ned med P400 tørr papir og gikk så lett over med finere våtpapir, la grunning og så sølvfarga felglakk fra Biltema. Sitter som bare juling og ser faktisk ikke ille ut :D Mer enn nok på vinterfelga iallefall :P

 

Glimrende;)

Da var det som jeg hadde håpet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ahhh... knall at du lærer deg dette slik at du kan fikse og lakkere mine felger og :P:D

 

Selvfølgelig:p

Neida,alt må jo prøves:)

Nå når jeg har ordnet meg prosjekt bil passer det jo bra å begynne å prøve litt sjøl;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pusset med 400. så 800, så vannsliping med 1200 om jeg ikke husker feil. Brukte grunning, så Quick lakk og klarlakk, resultatet ble meget bra og holdbart, bilder kan du se på linken rett under skrifta her. X bilen min Audi S2. :) Lykke til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pusset med 400. så 800, så vannsliping med 1200 om jeg ikke husker feil. Brukte grunning, så Quick lakk og klarlakk, resultatet ble meget bra og holdbart, bilder kan du se på linken rett under skrifta her. X bilen min Audi S2. :) Lykke til

 

Ble jo meget bra:)

Hadde du mange lag med klarlakk?

 

Jævlig kul delta du hadde der,har alltid hadd litt løst på en sånn: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pusset med 400. så 800, så vannsliping med 1200 om jeg ikke husker feil. Brukte grunning, så Quick lakk og klarlakk, resultatet ble meget bra og holdbart, bilder kan du se på linken rett under skrifta her. X bilen min Audi S2. :) Lykke til

 

Funket glimrende det her: rock :

Takk for meget gode råd til en som aldri har gjort det før:tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan bruke kjemisk metall til å sparkle felger om det er noen stygge skader.. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble jo meget bra:)

Hadde du mange lag med klarlakk?

 

Jævlig kul delta du hadde der,har alltid hadd litt løst på en sånn: rock :

 

Huff, det husker jeg ikke. Muig jeg tømte den boksen jeghadde på de 4 felgene, så noen lag mener jeg at jeg hadde på. Bare vær forsiktig og ikke ha på for mye lakk/klarlakk i gangen for og unngå sig. Godt lys og mange hodevridninger og vinklinger mot felgen for og å et bra resultat. Lykke til...

 

Ja den deltaen var grom kjøremaskin, særlig på vinteren, s2 og andre 4wd jeg har kjørt kan bare legge seg, hehe. Korte akselavstander og rått 4wd system skjønner jeg godt at vannt 5-6 wrc titler på rad : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funket glimrende det her: rock :

Takk for meget gode råd til en som aldri har gjort det før:tilber:

 

Bare hyggelig det vettu;)

 

Hadde ikke gjort det selv, men en kompis hadde testet det ut, og da jeg så resutatet var det bare og hive seg rundt:) Og med en prislap på noen hundre kroner , kontra flere tusen på et lakkverksted var valget enkelt: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å bruke "vanlig" lakk istedetfor "felglakk"? Er den vesentlig mindre herdet enn felglakk eller gjør klarlakken jobben?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har erfaring med å bruke "vanlig" lakk istedetfor "felglakk"? Er den vesentlig mindre herdet enn felglakk eller gjør klarlakken jobben?

 

Jeg brukte vanlig lakk fra biltema når jeg lakkerte RS6`ene mine.

Funket fint som fy det. Hadde vel 3 lag med klarlakk på. Alt var fra Biltema. Holdt fint det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunning 3 lag med lakk og da eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Grunning 3 lag med lakk og da eller?

 

Ingen grunning, mattet bare ned felgen og brukte org lakken som grunnlag.

2 lag med lakk og 3 lag med klarlakk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nåvel, da prøver jeg det samme selv :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du kan bruke kjemisk metall til å sparkle felger om det er noen stygge skader.. ;)

 

Bumper opp denne litt jeg, da jeg skal til og pusse opp noen felger i vinter.

 

Litt usikker på om det holder og bare pusse ned felgene, da de er litt kantkjørte et sted. Vil det holde bra om man legger på litt kjemisk metall og så pusser dette igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis de skal lakkes funker dette fint. Vær forsiktig med mengden når du smører på. Jeg la på litt mye og fikk en helvetes pusse/slipejobb.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, hvis de skal lakkes funker dette fint. Vær forsiktig med mengden når du smører på. Jeg la på litt mye og fikk en helvetes pusse/slipejobb.

 

Kjemisk metall er sånn to komponent sak man får kjøpt på mekonomen og lignende? Eller bør man få tak i dette noen annet sted?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bare prøvd den fra Biltema, men tipper de er ganske like, ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper opp denne litt jeg, da jeg skal til og pusse opp noen felger i vinter.

 

Litt usikker på om det holder og bare pusse ned felgene, da de er litt kantkjørte et sted. Vil det holde bra om man legger på litt kjemisk metall og så pusser dette igjen?

 

Det funker helt kanon.

Jeg kjøpte hos Torshov bilextra mener jeg å huske.

bland sammen, smør på så pent som mulig, la herde, bruk grov/fin fil til grov arbeidet, og finere pussepapir etterhvert.

 

etter pulverlakk så ble det helt usynelig på mine felger :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det funker helt kanon.

Jeg kjøpte hos Torshov bilextra mener jeg å huske.

bland sammen, smør på så pent som mulig, la herde, bruk grov/fin fil til grov arbeidet, og finere pussepapir etterhvert.

 

etter pulverlakk så ble det helt usynelig på mine felger :)

Det høres bra ut. Får jeg pusse ned felgene og levert de til pulverlakkering i vinter:)

 

Var litt skeptisk til om det begynte og ramle av når felgene kom litt opp i fart. Men den blandingen sitter vel godt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.