#1 Skrevet Oktober 20, 2004 Hei, hva kan jeg lese ut av et rammenummer Tenkte på årsmodell osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Oktober 20, 2004 Symbol (tall/bokstav) nr.10 på chassisnummeret viser hvilken årsmodell det er i allefall... Når man vet hva symbolet er, så finnes det lister som viser hvilken årsmodell dette tallet/bokstaven er. F.eks. hvis jeg ikke husker mye feil så er symbol nr.10 til meg en P, og når originalforhandleren slo opp i boken sin så fant han ut at P'en sto for 1993-modell (årsmodell på karosseriet ja, min er allikevel f.gangs.reg. i -92). Grunnen til at jeg undersøkte akkurat dette, var at når jeg kjøpte bilen så var det litt tvil om hvorvidt karosseriet var av årsmodell -93 eller -92, så derfor kontaktet jeg Hamax Auto (Hønefoss) som leverte bilen ny. Litt kjekt å vite hvis en skal bestille deler... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Oktober 21, 2004 oki, det hjalp litt Er det noen som vet hvilket år F er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Kjell Bøe oki, det hjalp litt Er det noen som vet hvilket år F er? Knott inn rammenummeret her: http://www.s2central.net/vindecoder.html (F er forresten 1985) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Oktober 21, 2004 oki, da har jeg klarhet i det takker for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Oktober 21, 2004 Fikk ikke den rammenummer linken til å virke? Regner med rammenummer = understellsnummeret som står i vognkortet? WAUZZZ89ZJA og noen tall etterpå... Vet ikke helt hva alle bokstavene og tallene betyr men... AU = Audi 89 = typ89 J = 1987 modell Er jeg på jordet der eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Oktober 21, 2004 du skal skrive inn hele rammenummeret (17 tegn) tegn 1 0g 2 er land tegn 3 er merke (U = Audi) tegn 4 - 6 er tomme (zzz) tegn 7 og 8 er bil type tegn 9 er tom (en z) tegn 10 er modell år tegn 11 er hvem fabrikk den er bygd på tegn 12 til 17 er "rammenummer" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Oktober 21, 2004 Ah, kjekt å vite! Jeg trodde andre og tredje bokstav var bilmerke ettersom det står AU på 90'n min og VW på golfene mine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Oktober 21, 2004 http://www.analogx.com/contents/vinview.htm Denne tar alle merker, men man får ikke så spesifiert Takler dog ikke min da... (WUAZZZ4AZVN) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Oktober 21, 2004 Kun den første taklet min bil også... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Bjørn Badowski Kun den første taklet min bil også... Begynner din på WUA og? Eller gjelder det bare RS4/6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Oktober 21, 2004 Min begynner på WAU. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Oktober 21, 2004 Alle bygget av Audi AG skal begynne på WAU. Jeg må rette litt på en tidligere her da W er "West Germany" (ja, ennå) mens AU er Audi. F.eks. hvis jeg tar utgangspunkt i min egen bil: WAUZZZ44ZJN257336 W = West Germany AU = Audi AG ZZZ = ikke i bruk i Europa 44 = type 44 Z = ikke i bruk i Europa J = modellår 1988 N = bygget i Neckarsulm 257336 = chassisnummer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Oktober 21, 2004 Opprinnelig postet av Stian Brenna [bTakler dog ikke min da... (WUAZZZ4AZVN) [/b] Ikke så rart, bilen din (S6+) er ikke offisielt bygget av Audi AG, men av Quattro GmbH, som antakeligvis ikke står i så mange lister.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...