#1 Skrevet Juli 24, 2008 Hei. Etter å ha vært på bilferie i europa (kjørt over 400mil) har jeg oppdaget i går at dekkene mine er helt utslitt. På høyre side, både foran og bak er dekkene på innsiden som slicks. På venste siden, foran og bak er det ikke så tragisk. Men egentlig er alle dekk kaputt! Jeg kjører på 20" 225/35 Nankang NS2 og de ble kjøpt i fjør, kjørt kanskje 12000km. Bilen er senka med KW INOX 2 og etter det fikk jeg beskjed at det ikke var nødvendig å ta hjulstillingskontroll.. Noen mener at camber (?) er feil på bilen min og at dette ikke er så lett å justere.. Har ikke peil jeg. Er vel ikke vits å kjøpe nye dekk før dette blir fiksa. Noen som kan fortelle meg hva bør gjøres ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 24, 2008 Er det ikke tatt noe hjulstillingskontroll etter du bytta til KW senkesett ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 24, 2008 Nei De som gjorde dette mente at det ikke var nødvendig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 24, 2008 Tull og vas, lever bilen til 4hjuls kontroll\justering et annet sted, om de da sier at de har justert "mye" så tar du med papirene til de som monterte og leverer de en regning på 4 nye dekk.. Bilen min spora noe helt jævlig etter montering av senk, da var det ikke et alternativ å la være å justere, forrige bil ble ikke justert i det hele tatt, men det var en FWD kontra quattro.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 24, 2008 Tull og vas, lever bilen til 4hjuls kontroll\justering et annet sted, om de da sier at de har justert "mye" så tar du med papirene til de som monterte og leverer de en regning på 4 nye dekk.. Faktisk ingen dum ide.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 24, 2008 Støtter den. Alle hjulvinker forandrer seg kraftig når bilen senkes, selv et moderat 30 mm senkesett gjør mye. Spesielt feil spissing "spiser" dekk. Camber gjør ikke SÅ mye om det ikke er veldig feil, men uansett synes jeg de som uttalte at hjulstillingskontroll "ikke var nødvendig" skal få presentert en regning på fire nye dekk. Ikke at man trolig når frem, men bare for å statuere et eksempel.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...