#1 Skrevet Juli 24, 2008 Et litt merkelig spørsmål her nå. Lurer på hvilken type som er best for min forstilling med fwd. Har 2 typer: den vanlige som er mellom bærearm og stabstag som er på fwd og stabstag til fjærbein som er det samme som på 4-motion har byttet til R32 stabstag og der får de originale lenkearmene litt rare vinkler. men når jeg har lenkearmer fra 4-motion, funker dette flott. Men... problemet mitt er som følger: Det virker som at drivknutene mine ikke liker særlig mye senking. og spesiellt ikke på førersiden. når jeg kjører hardt i venstre-svinger, har jeg ikke noe problem, men i høyre-svinger har jeg problemer med at det klakker stygt i drivknute. problemet blir så og si borte da jeg hever bilen. byttet komplette akslinger for et år siden. derfor har jeg nå en teori om at det er lenkearmene mine som er problemet. mulig det blir feil vinkel på hjulet grunnet disse. har også byttet til Audi TT foringer for å gjøre bærearmen stivere i håp om at det skulle hjelpe, men desverre. Noen har har noen teorier her? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juli 25, 2008 ingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juli 26, 2008 nei... da så... da får man prøve seg fram the hard way.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juli 26, 2008 Har du problemet med 4Motion/R32 lenkarmer også? Nå vet jeg ikke hvor lav bilen din er, men med R32-stabstag og tilhørende lenkarmer så skal det gå finfint inntil 60-70 mm ihvertfall(har ikke vært borti Golf IV lavere enn dette) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juli 26, 2008 Jupp... det er når jeg bruker 4-motion lenkearmer og at den er rimelig senka at jeg har problemer. ca 70-75 mm. har liksom lurt på om det kan være disse som er problemet, eller at det kan være motor-opphenget som er for svakt, slik at alt forskyver seg for mye når man kjører hardt i høyre-svinger. drivakslingen på førersiden er jo mye kortere enn på passasjersiden, så vil tro at det lettest oppstår problemer med vinkel på den. har uansett bestilt nye lenkearmer i stål til fwd nå, så da får vi se. om det ikke blir bedre, så veit jeg ikke helt hva jeg skal finne på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juli 26, 2008 Det er ikke bare drivleddet som begynner å takke for seg da ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juli 26, 2008 4motion lenkearmer? på min så går stabstagforingene/lenkearmene til bærebrua, ikke til fjærbeinet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juli 26, 2008 er null slark i drivknute når man vrir på det og røsker i det, så tviler på det. hmmm.. får prøve dette med lenkearmer først tror jeg, så får man ta det derifra. er i hvertfall irriterende, og det hindrer meg fra å kunne senke mer. hmmmm.... går ikke de til fjærbinet altså? merkelig.. hva i all verden har jeg da? kan det være sånn på audi A3 da? for senkesettet passer til de også.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juli 27, 2008 det fulgte med lange lenkearmer med gewinden vel og merke, men de passa dårlig til det originale stabstaget. så jeg bruker de originale lenkerarmene, og de går til bærebrua vaffal. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juli 27, 2008 aha... ja, da er det nok de jeg har... hmmm.. jaja.. får prøve nye lenkearmer uansett nå da, så får vi se om det hjelper eller ikke. vil nødig måtte bytte drivknute igjen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 15, 2008 vel.. nå har jeg byttet lenkearmer.. og det hjalp noe.. så da må jeg vel krype til korset og bytte drivknute etterhvert... selv om jeg ikke finner noe feil med den.. merkelig dette her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...