Luft i kjølevæskesystemet

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med at det "bygger seg opp" mye luft i kjølevæskesystemet på min A80. Noen som vet hva dette kan skyldes?

Og ja, jeg har luftet! og luftet . . . og luftet atter en gang, men det bygger seg bare opp igjen etter en kjøretur.

Kan det være toppakningen, eller kanskje vannpumpen som har sagt takk for seg? Eller kan det være noen andre plasser den "suger" inn luft?

Det er lite med lekkasje, av og til er den "helt tørr" i perioder, mens av og til er det en liten flekk under bilen. Men det er ikke mye den lekker.

Noen som vet???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert defekt toppakning :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg frykter det samme ja...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ingen peiling, men det kan vel vere falskluft frå toppakninga ja.. : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprinnelig postet av Trym Olsen

Tror du kan fixe saken enkelt, med å bytte lokket på ekspansjonstanken din. Sitter en integrert ventil i denne, som regulerer trykket i tanken. Du kan oppleve omvendt problem, hvis pakningen på lokket ikke holder tett, da får du dårlig sirkulasjon p.g.a for lite trykk. Håper dette løser problemet ditt.

 

Tror ikke det skyldtes dette nei, i allefall ikke årsaken til noen kjølevannslekkasje. Det kan nok tyde på at det var toppakningen. Har nå overhalt topp etc...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.